• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
For visually-impairedUser profile (HSE staff only)SearchMenu

Survival and Default of IPO: Comparing Performances of Traditional Industries' Companies with Unicorns

Student: Anastasiia Polyakova

Supervisor: Victoria Rodina

Faculty: Faculty of Economic Sciences

Educational Programme: Economics (Bachelor)

Final Grade: 7

Year of Graduation: 2020

В данной работе рассматривается открытый вопрос выживаемости IPO и влияния времени на вероятность дефолта. Используя непараметрические и параметрические инструменты, работа сравнивает новые высокотехнологичные и старые традиционные отрасли с точки зрения развития уровня выживания с течением времени. Статистический и регрессионный анализ позволил собрать набор прогностических факторов, в включая время до дефолта и прочие характерные для IPO показатели. На основе обширной выборки данная работа показывает распределение вероятностей дефолта. Со временем показатели риска уменьшаются, а функция дефолта сглаживается: вероятность дефолта уменьшается как для стартапов, так и для компаний традиционных отраслей.

Full text (added May 14, 2020)

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses