• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Systems Thinking In Public Health

2021/2022
Academic Year
ENG
Instruction in English
3
ECTS credits
Course type:
Elective course
When:
2 year, 1 module

Course Syllabus

Abstract

The course “Systems Thinking In Public Health” is taught on educational online platform “Coursera.org”. Discipline studies are carried out by students independently on the basis of an online course “Systems Thinking In Public Health” https://ru.coursera.org/learn/systems-thinking, The Johns Hopkins University.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • This course provides an introduction to systems thinking and systems models in public health. Problems in public health and health policy tend to be complex with many actors, institutions and risk factors involved. If an outcome depends on many interacting and adaptive parts and actors the outcome cannot be analyzed or predicted with traditional statistical methods. Systems thinking is a core skill in public health and helps health policymakers build programs and policies that are aware of and prepared for unintended consequences.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Students know how systems thinking can contribute to healthcare policy making
  • Students know the concepts of systems dynamics modeling
  • Students know the concepts of causal loop diagrams and how they can be used in participatory research
Course Contents

Course Contents

  • System Conceptualization Using Causal Loop Diagrams
    This module will introduce you to the concepts of causal loop diagrams and how they can be used in participatory research. You will also be introduced to the software Vensim that allows you to draw causal loop diagrams.
  • System Dynamics Simulation Using Stock-and-Flow Diagrams
    This module will introduce you to the concepts of systems dynamics modeling and will show you how to use Vensim to run a pre-existing system dynamics model.
  • Practical and policy implications
    This Module wraps up the course and shows you how systems thinking can contribute to policy making.
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Test Quiz Module 1
  • non-blocking Test Quiz Module 2
  • non-blocking Test Quiz Module 3
  • non-blocking Test Quiz Module 4
  • non-blocking Final interview
    Экзамен проводится в устной форме (опрос по материалам курса). Экзамен проводится на платформе Zoom (https://www.zoom.us/). К экзамену необходимо подключиться согласно расписанию ответов, высланному преподавателем на корпоративные почты студентов накануне экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требованиям: наличие рабочей камеры и микрофона, поддержка Zoom. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее минуты. Долговременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение минута и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи подразумевает использование усложненных заданий.
  • non-blocking Test Quiz Module 1
  • non-blocking Test Quiz Module 2
  • non-blocking Test Quiz Module 3
  • non-blocking Test Quiz Module 4
  • non-blocking Final interview
    Экзамен проводится в устной форме (опрос по материалам курса). Экзамен проводится на платформе Zoom (https://www.zoom.us/). К экзамену необходимо подключиться согласно расписанию ответов, высланному преподавателем на корпоративные почты студентов накануне экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требованиям: наличие рабочей камеры и микрофона, поддержка Zoom. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее минуты. Долговременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение минута и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи подразумевает использование усложненных заданий.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • Interim assessment (1 module)
    0.3 * Final interview + 0.15 * Test Quiz Module 1 + 0.15 * Test Quiz Module 2 + 0.2 * Test Quiz Module 3 + 0.2 * Test Quiz Module 4
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Weissert, C. S., & Weissert, W. G. (2006). Governing Health : The Politics of Health Policy (Vol. 3rd ed). Baltimore: Johns Hopkins University Press. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=215877

Recommended Additional Bibliography

  • Ruger, J. P. (2008). Governing Health. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsbas&AN=edsbas.2139DE92
  • МОЛЧАНОВА, Е. В. (2019). Сравнительная Оценка Эффективности Национальных Систем Здравоохранения. National Interests Priorities & Security, 15(8), 1495–1511. https://doi.org/10.24891/ni.15.8.1495