• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Medical center's marketing strategy

Student: Yaparova Dar`ya

Supervisor: Tatyana A. Andrianova

Faculty: Faculty of Management

Educational Programme: Bachelor

Year of Graduation: 2014

<p style="text-align: justify;">Obviously, the medical industry has shifted over time. Countless innovations, costs increase, insurance policies, large corporate hospital-management companies are continually changing the way people receive medical care in numerous ways.</p><p style="text-align: justify;">Under the circumstances, healthcare marketing strategy becomes critically important. Increasing number of players in the market of paid medical services and rising competition encourage medical centers to develop and implement a marketing strategy. <span title="Наличие маркетинговой стратегии медицинского центра и её эффективная реализация может принести предприятию множество новых клиентов, прибыль, усиление позиций относительно конкурентов, а в долгосрочной перспективе - расширение и выход на новые рынки.">Medical centers&rsquo; marketing strategy and its effective implementation can bring new customers, profit, can strength its position against competitors, and in the long term - an expansion into new markets. </span><span title="Итак, целью исследования является процесс разработки маркетинговой стратегии для последующего её внедрения на конкретное предприятие.">Thus, the aim of this study is the process of developing a marketing strategy for its implementation in a specific company.</span><br /><span title="В ходе исследования выпускной квалификационной работы была определена концепция и изучены виды маркетинговой стратегии, определены этапы разработки маркетинговой стратегии, проведен анализ рынка медицинских услуг и разработать рекомендации по маркетинговой стратегии медицинского комплекса.">During the study the marketing strategy and types of marketing were analyzed, the steps in the development of marketing strategy were identified. Finally the recommendations for the marketing strategy of medical complex were developed.</span><br /><span title="Дипломная работа представлена введением, тремя главами и заключением.">The study consists of introduction, three chapters and a conclusion. Each chapter consists of several sections. </span><span title="При написании данной работы была использована российская и иностранная научная литература, периодические издания по стратегическому маркетингу и маркетингу здравоохранения.">Both Russian and foreign scientific literature, periodicals, strategic marketing and marketing health articles were used.</span><br /><span title="В введении раскрывается акутальность исследования, определяется цель исследования, задачи для её достижения, указывается теоретическая и практическая значимость исследования.">The introduction reveals actuality of research objective of the study, tasks to achieve, proves the theoretical and practical significance of the study.</span><br /><span title="В первой главе выпускной квалификационной работы проанализированы теоретические аспекты стратегического маркетинга и этапов разработки маркетинговой стратегии предприятия.">In the first chapter the theoretical aspects of strategic marketing and development phases of marketing strategy are analyzed.</span><br /><span title="Во второй главе осуществляется анализ рынка медицинских услуг России, определены тенденции рынка и его особенности, а так же был проведен анализ потребителей и конкурентов на конкретном рынке медицинских услуг города Перми.">In the second chapter there is an analysis of medical services in Russia, the tendencies of the market and its characteristics, as well as an analysis of consumers and competitors in a particular market of medical services of Perm are presented.</span><br /><span title="Заключение посвящено основным выводам по проделанной работе и обоснования важности маркетинговой стратегии для медицинских учреждений.">Conclusion devotes to the main conclusions of the done work and justifies the importance of marketing strategies for medical institutions.</span></p>

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses