• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

The Efficiency Analysis of SMM Tools in Marketing Activity of Companies HoReCa

Student: Kolodina Anna

Supervisor: Ekaterina A. Makarova

Faculty: Faculty of Management (Nizhny Novgorod)

Educational Programme: Management (Bachelor)

Year of Graduation: 2017

Давно известно, что для эффективной маркетинговой коммуникации с потребителями важно построить сильную SMM-стратегию. Однако на данный момент нет четкого понимания того, как эта стратегия должна быть построена в сфере HoReCa. Существующие работы по этой теме описывают особенности маркетинга в HoReCa и особенности маркетинга в социальных медиа, но комплексного подхода по-прежнему не существует. Настоящее исследование содержит выводы о том, что нужно учитывать, прежде чем разрабатывать СММ-стратегию. В рамках данной работы были проведены качественные и количественные исследования – опрос, конкурентный и продуктовый анализы. Полученные результаты призваны помочь компаниям HoReCa сформировать SMM-стратегию, опираясь на специфические аспекты маркетинга в HoReCa.

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses