• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Student
Title
Supervisor
Faculty
Educational Programme
Final Grade
Year of Graduation
Vasily Minkov
Neurophysiological Correlates of Efficient Learning in the Neurofeedback Paradigm
Psychology
(Bachelor’s programme)
2018
Широко известно, что группа структур, ответственных за процесс оперантного обусловливания, принадлежит так называемой системе подкрепления (Schulz, 2015), а нейронная обратная связь рассматривается как процесс обучения с подкреплением (Kamiya, 2011). В зависимости от эргономических параметров сигнала обратной связи, эффективность обучения и интенсивность пластических изменений в мозге может варьироваться. Можем ли мы определить корреляты эффективного обучения во время записи энцефалограммы и использовать их для настройки эргономических параметров нейронной обратной связи?

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses