• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
For visually-impairedUser profile (HSE staff only)SearchMenu

Specific Features of International Integrated Marketing Strategies while Launching New Pharmaceutical Product on Selected Markets Exemplified by R-Pharm and Sanofi in the USA, EU and Russia

Student: Nelly Belova

Supervisor: Ekaterina V. Buzulukova

Faculty: Faculty of World Economy and International Affairs

Educational Programme: International Business (Master)

Year of Graduation: 2020

Работа представляет собой разработку специфических особенностей, связанных с запуском нового фармацевтического продукта и процессом разработки интегрированной маркетинговой стратегии для этого продукта в выбранных регионах США, ЕС и России. Исследование было проведено путем оценки тематических исследований, где были выбраны компании R-Pharm и Sanofi, и подкреплено дополнительным тематическим исследованием AbbVie, в котором учитывается наиболее продаваемый препарат в мире, интегрированная стратегия которого также была оценена. В результате выяснилось, что компании должны сосредоточиться на сегментации, позиционировании, координации маркетингового микса и инвестировать в разработку как стратегии, так и инструментов продвижения, таких как телевизионная реклама.

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses