Evgeniy Terentev
- Director :Institute of Education
- Academic Director:Doctoral School of Education
- Laboratory Head, Senior Research Fellow:Institute of Education / International Laboratory for Evaluation of Practices and Innovations in Education
- Associate Professor:Institute of Education / Department of Educational Programmes
- Evgeniy Terentev has been at HSE University since 2012.
Education and Degrees
- 2016
Candidate of Sciences* (PhD)
- 2012
Master's in Sociology
HSE University - 2010
Degree in Sociology
HSE University
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
Courses (2023/2024)
- Current Issues of Education System Development (Postgraduate course’s programme; 1 year, 1, 2 semester)Rus
- Postgraduate seminar (Postgraduate course’s programme; 1 year, 1, 2 semester)Eng
- Preparation of a Scientific Publication (Postgraduate course’s programme; 2 year, 1 semester)Rus
- Past Courses
Courses (2022/2023)
- Current Issues of Education System Development (Postgraduate course’s programme; 1 year, 1, 2 semester)Rus
- Postgraduate seminar (Postgraduate course’s programme; 1 year, 1, 2 semester)Rus
- Preparation of a Scientific Publication (Postgraduate course’s programme; Faculty of Social Sciences; 2 year, 1 semester)Rus
- Research Seminar (Postgraduate course’s programme; Faculty of Social Sciences; 2 year, 1 semester)Rus
Courses (2021/2022)
- Current Issues of Education System Development (Postgraduate course’s programme; 1 year, 2 semester)Rus
Educational Research Methodology (Master’s programme; Institute of Education; field of study "38.04.04. Государственное и муниципальное управление", field of study "38.04.04. Государственное и муниципальное управление"; 1 year, 1-4 module)Rus
- Research Seminar (Postgraduate course’s programme; 1 year, 1 semester)Rus
Courses (2020/2021)
- Educational Research Methodology (Master’s programme; Institute of Education; 1 year, 1-3 module)Rus
- Scientific Research Design and Methods in Education (Postgraduate course’s programme; 2 year, 2 semester)Rus
Courses (2019/2020)
- Current Issues of Education System Development (Postgraduate course’s programme; 2 year, 1 semester)Rus
- Current Issues of Education System Development (Postgraduate course’s programme; 1 year, 1 semester)Rus
- Methods of Data Collection (Master’s programme; Institute of Education; 1 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2018/2019)
- Current Issues of Education System Development (Postgraduate course’s programme; 1 year, 1 semester)Rus
- Methods of Online Research (Master’s programme; Institute of Education; 1 year, 3 module)Rus
Courses (2017/2018)
20235
- Article Dremova O., Maloshonok N., Terentev E., Federiakin D. Criticism and justification of undergraduate academic dishonesty: development and validation of the domestic, market and industrial orders of worth scales // European Journal of Higher Education. 2023. Vol. 13. No. 1. P. 44-61. doi
- Article Zhuchkova S., Terentev E., Saniyazova A., Bekova S. Departmental academic support for doctoral students in Russia: Categorisation and effects // Higher Education Quarterly. 2023. Vol. 77. No. 2. P. 215-231. doi
- Article Zhuchkova S., Terentev E. Non-linear path to a doctorate: a comparison of direct- and indirect-pathway doctoral students at Russian universities // Higher Education. 2023 doi (in press)
- Article Abdul-Rahaman N., Terentev E., Arkorful V. E. The Tertiary Experience: Of Social Integration, Retention and Persistence – A Review // Public Organization Review. 2023. Vol. 23. No. 1. P. 133-147. doi
- Article Maloshonok N., Zhuchkova S., Bekova S., Terentev E. The quality of admission to Russian doctoral programs during the COVID-19 pandemic // Innovations in Education and Teaching International. 2023. Vol. 60. No. 5. P. 703-713. doi
20226
- Chapter Bekova S., Terentev E., Maloshonok N. Russia, in: Doctoral Examination: Exploring Practice Across the Globe. Routledge, 2022. P. 119-126.
- Article Abdul-Rahaman N., Terentev E., Iddrisu I. The social integration experiences of international doctoral students at Russian universities // Transformation in higher education. 2022. Vol. 7. Article a206 . doi
- Book Сорокин П. С., Фрумин И. Д., Терентьев Е. А., Корешникова Ю. Н. Новые требования к человеческому потенциалу: развитие самостоятельности. М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2022.
- Book Терентьев Е. А., Габдрахманов Н. К., Груздев И. А., Лешуков О. В., Вилкова К. А., Абрамова М. О., Филькина А. В. Образовательная успешность студентов из уязвимых групп в условиях пандемии COVID-19 / Науч. ред.: Е. А. Терентьев. Вып. 6. Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2022.
- Article Филькина А., Абрамова М., Терентьев Е. А., Ларионова А. Психологическое (не)благополучие студентов российских вузов в условиях пандемии COVID-19: уязвимые группы и связь с характеристиками образовательного опыта // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2022. № 6. С. 59-83. doi
- Article Габдрахманов Н. К., Груздев И. А., Лешуков О. В., Терентьев Е. А. Самооценка эффективности обучения и типы трудностей первокурсников в период коронавирусных ограничений // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2022. № 6. С. 154-172. doi
202110
- Chapter Terentev E., Grigoreva A., Minaeva E., Woodman T. C. Academic (dis)engagement of international doctoral students at Russian universities, in: 2022: International Student Support and Engagement: Innovative Practices for Universities. Routledge, 2021.
- Article Terentev E., Bekova S., Maloshonok N. Three challenges to Russian system of doctoral education: Why only one out of ten doctoral students defends thesis? // International Journal of Chinese Education. 2021. Vol. 10. No. 1. P. 1-10. doi
- Book Бекова С. К., Груздев И. А., Калинин Р. Г., Камальдинова Л. Р., Малошонок Н. Г., Терентьев Е. А. Год на дистанте: с какими трудностями столкнулись студенты и чему нас научил массовый переход в онлайн / Науч. ред.: С. К. Бекова. Вып. 4: Современная аналитика образования . М. : НИУ ВШЭ, 2021.
- Book Абрамова М., Баранников К. А., Груздев И. А., Жихарев Д. А., Лешуков О. В., Отт М., Рогозин Д. М., Сандлер Д. Г., Суханова Е. А., Терентьев Е. А., Фрумин И. Д. Качество образования в российских университетах: что мы поняли в пандемию: Аналитический доклад / Науч. ред.: Е. А. Суханова, И. Д. Фрумин. Томск : Издательство Томского государственного университета, 2021.
- Book Терентьев Е. А., Кузьминов Я. И., Фрумин И. Д. Наука без молодежи? Кризис аспирантуры и возможности его преодоления Вып. 6(55): Современная аналитика образования. М. : НИУ ВШЭ, 2021.
- Article Григорьева А. В., Терентьев Е. А. Научное руководство аспирантами: систематический обзор подходов к концептуализации и эмпирическому анализу // Университетское управление: практика и анализ. 2021. Т. 25. № 1. С. 49-61.
- Article Бекова С. К., Терентьев Е. А., Малошонок Н. Г. Образовательное неравенство в условиях пандемии COVID‑19: связь социально-экономического положения семьи и опыта дистанционного обучения студентов // Вопросы образования. 2021. № 1. С. 74-92. doi
- Article Абрамов Р. Н., Груздев И. А., Захарова У. С., Терентьев Е. А. Преподаватели российских вузов в условиях пандемийной цифровизации: между автономией и контролем // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2021. № 3. С. 134-154. doi
- Article Бедный Б. И., Бекова С. К., Рыбаков Н. В., Терентьев Е. А., Ходеева Н. А. Профессиональная аспирантура: международный опыт и российский контекст // Высшее образование в России. 2021. Т. 30. № 10. С. 9-21. doi
- Book Хавенсон Т. Е., Котик Н. В., Королева Д. О. Пять профилей технологической готовности школьных учителей: от «скептиков» к «исследователям» / Отв. ред.: С. И. Заир-Бек, Е. А. Терентьев; под общ. ред.: С. И. Заир-Бек; науч. ред.: В. А. Болотов, И. Д. Фрумин. Т. 1. Вып. 35. Издательский дом НИУ ВШЭ, 2021.
202011
- Article Terentev E. Collective or individual enterprise? Who provides academic support to doctoral students at Russian universities? // Higher Education in Russia and Beyond. 2020. No. 25. P. 16-18.
- Article Abramov R., Terentev E. Pandemic Effects on Russian Higher Education: Force Majeure Notes // Higher Education in Russia and Beyond. 2020. No. 27. P. 23-24.
- Chapter Bekova S., Maloshonok N., Terentev E. Russia, in: The Making of Doctoral Supervisors. Routledge, 2020. doi
- Article Gruzdev I., Terentev E., Dzhafarova Z. Superhero or hands-off supervisor? An empirical categorization of PhD supervision styles and student satisfaction in Russian universities // Higher Education. 2020. No. 79. P. 773-789. doi
- Article Бекова С. К., Терентьев Е. А. Аспирантское образование: международный опыт и возможности его применения в России // Высшее образование в России. 2020. Т. 29. № 6. С. 51-64. doi
- Article Дремова О. В., Малошонок Н. Г., Терентьев Е. А. В поисках справедливости в университете: критика и оправдание практик академического мошенничества студентами // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2020. № 4. С. 366-394. doi
- Article Терентьев Е. А., Рыбаков Н. В., Бедный Б. И. Зачем сегодня идут в аспирантуру: типологизация мотивов российских аспирантов // Вопросы образования. 2020. № 1. С. 40-69.
- Article Терентьев Е. А., Бедный Б. И. Проблемы и перспективы развития российской аспирантуры: взгляд региональных университетов // Высшее образование в России. 2020. Т. 29. № 10. С. 9-28. doi
- Book Клягин А. В., Абалмасова Е. С., Гарев К. В., Груздев И. А., Егоров А. А., Захарова У. С., Калинин Р. Г., Камальдинова Л. Р., Карлов И. А., Корнеева И. Е., Макарьева А. Ю., Минаева Е. А., Платонова Д. П., Семенова Т. В., Скокова Ю. А., Терентьев Е. А., Фрумин И. Д., Швиндт А. Н., Шибанова Е. Ю. Современная аналитика образования (Выпуск №6(36) Шторм первых недель: как высшее образование шагнуло в реальность пандемии) / Рук.: А. В. Клягин. Вып. 6(36): Шторм первых недель: как высшее образование шагнуло в реальность пандемии. М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2020.
- Article Климова А. М., Терентьев Е. А. Сравнение качества данных PAPI и CAPI в лонгитюдном исследовании домохозяйств: результаты эксперимента в рамках РМЭЗ НИУ ВШЭ // Социологический журнал. 2020. Т. 26. № 4. С. 8-30. doi
- Article Абрамов Р. Н., Груздев И. А., Терентьев Е. А., Захарова У. С., Григорьева А. В. Университетские преподаватели и цифровизация образования: накануне дистанционного форс-мажора // Университетское управление: практика и анализ. 2020. Т. 24. № 2. С. 59-74.
20195
- Article Maloshonok N., Terentev E. National barriers to the completion of doctoral programs at Russian universities // Higher Education. 2019. Vol. 77. No. 2. P. 195-211. doi
- Article Terentev E., Maloshonok N. The impact of response options ordering on respondents’ answers to rating questions: results of two experiments // International Journal of Social Research Methodology. 2019. Vol. 22. No. 2. P. 179-198. doi
- Article Абрамов Р. Н., Груздев И. А., Терентьев Е. А. Баланс работы и личной жизни и источники стресса научно-педагогических работников российских исследовательских университетов // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2019. № 3. С. 8-26. doi
- Article Малошонок Н. Г., Терентьев Е. А. На пути к новой модели аспирантуры: опыт совершенствования аспирантских программ в российских вузах // Вопросы образования. 2019. № 3. С. 8-42. doi
- Book Абалмасова Е. С., Бекова С. К., Габдрахманов Н. К., Егоров А. А., Карлов И. А., Клягин А. В., Княгинина Н. В., Козлов Д., Корешникова Ю. Н., Кузьминов Я. И., Лешуков О. В., Лисюткин М. А., Малиновский С. С., Малошонок Н. Г., Нефедова А. И., Одоевская Е. В., Платонова Д. П., Семенова Т. В., Серова А. В., Смоленцева А. Ю., Сорокин П. С., Терентьев Е. А., Шибанова Е. Ю., Янкевич С. В. Университеты на перепутье: Высшее образование в России / Под общ. ред.: Д. П. Платонова, Я. И. Кузьминов, И. Д. Фрумин; науч. ред.: Я. И. Кузьминов, И. Д. Фрумин. М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2019. doi
20182
- Article Терентьев Е. А., Мавлетова А. М., Косолапов М. С. Интервьюирование с помощью компьютерных технологий в лонгитюдных обследованиях домохозяйств // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2018. № 3. С. 47-64. doi
- Article Терентьев Е. А., Бекова С. К., Малошонок Н. Г. Кризис российской аспирантуры: источники проблем и возможности их преодоления // Университетское управление: практика и анализ. 2018. № 22. С. 54-66. doi
20174
- Article Abramov R., Gruzdev I., Terentev E. HSE As Academic Innovator: Mission-Related Challenges // Higher Education in Russia and Beyond. 2017. Vol. 3. No. 13. P. 14-15.
- Article Maloshonok N., Terentev E. The mismatch between student educational expectations and realities: prevalence, causes, and consequences // European Journal of Higher Education. 2017. Vol. 7. No. 4. P. 356-372. doi
- Article Абрамов Р. Н., Груздев И. А., Терентьев Е. А. Рабочее время и ролевые напряжения сотрудников современного российского университета // Вопросы образования. 2017. № 1. С. 88-111. doi
- Book Бекова С. К., Груздев И. А., Джафарова З. И., Малошонок Н. Г., Терентьев Е. А. Современная аналитика образования (Вып. 15. Портрет современного российского аспиранта) — 60 с. Вып. 7(15). М. : НИУ ВШЭ, 2017.
201611
- Article Abramov R., Gruzdev I., Terentev E. Academic Professionalism in the Era of Change: Role Subidentities and Transformation of Time Budgets / Пер. с рус. // Russian Education and Society. 2016. Vol. 58. No. 3. P. 163-180. doi
- Article Gruzdev I., Terentev E. Life after PhD: What Careers Do PhD Students in Russia Consider? // Higher Education in Russia and Beyond. 2016. No. 3 (9). P. 20-21.
- Article Terentev E., Gruzdev I., Gorbunova E. The Court Is Now in Session: Professor Discourse on Student Attrition / Пер. с рус. // Russian Education and Society. 2016. Vol. 58. No. 1. P. 44-68. doi
- Article Maloshonok N., Terentev E. The impact of visual design and response formats on data quality in a web survey of MOOC students // Computers in Human Behavior. 2016. Vol. 62. P. 506-515. doi
- Article Gruzdev I., Abramov R., Terentev E. Under Pressure: Transformation of Academic Work and Discourse in a Globally-Oriented Russian University: Case of National Research University Higher School of Economics // Higher Education in Russia and Beyond. 2016. No. 1(7). P. 18-19.
- Article Абрамов Р. Н., Груздев И. А., Терентьев Е. А. Академическая профессия и идеология "медленной науки" // Высшее образование в России. 2016. № 10. С. 62-70.
- Article Терентьев Е. А., Нефедова А. И., Груздев И. А. Визуализация опросного инструментария в онлайн-исследованиях: как различные элементы дизайна анкеты влияют на качество данных // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2016. Т. 5. № 135. С. 1-15. doi
- Chapter Мавлетова А. М., Малошонок Н. Г., Терентьев Е. А. Как влияет приглашение на отклик в онлайн-опросах? // В кн.: Онлайн-исследования в России: тенденции и перспективы / Под общ. ред.: А. В. Шашкин, И. Ф. Девятко, С. Г. Давыдов. М. : ООО "Онлайн маркет интеллидженс", 2016. С. 161-184.
- Book Правдина М. А., Груздев И. А., Терентьев Е. А., Ступникова М. Н. Современная аналитика образования Вып. 7: Функционирование коллегиальных управленческих органов с общественным участием в университетах зарубежных стран. М. : НИУ ВШЭ, 2016.
- Article Абрамов Р. Н., Груздев И. А., Терентьев Е. А. Тревога и энтузиазм в дискурсах об академическом мире: международный и российский контексты // Новое литературное обозрение. 2016. Т. 138. № 2. С. 16-32.
- Chapter Малошонок Н. Г., Семенова Т. В., Терентьев Е. А. Эффект самоотбора при формировании онлайн-панели: опыт первого года лонгитюдного исследования студентов НИУ ВШЭ // В кн.: Онлайн-исследования в России: тенденции и перспективы / Под общ. ред.: А. В. Шашкин, И. Ф. Девятко, С. Г. Давыдов. М. : ООО "Онлайн маркет интеллидженс", 2016. С. 237-266.
20159
- Article Gruzdev I., Makarovs K., Semenova T., Terentev E. Who Takes HSE Courses on Coursera? The Differences between Economics, Humanities and Math-Intensive Courses // Higher Education in Russia and Beyond. 2015. Vol. 3. P. 22-24.
- Article Абрамов Р. Н., Груздев И. А., Терентьев Е. А. Академический профессионализм в эпоху перемен: ролевые субидентичности и трансформация бюджетов времени // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2015. № 6. С. 136-152.
- Article Абрамов Р. Н., Терентьев Е. А. Борьба на культурном фронте: два топонимических кейса // Гефтер. 2015. № 20.05.2015
- Article Терентьев Е. А. Общественная дискуссия о переименовании советских топонимов в Санкт-Петербурге: опыт социологического анализа // Топонимический альманах. 2015. № 1. С. 23-29.
- Article Терентьев Е. А. Переименование советских топонимов в Санкт-Петербурге: анализ публичных дискуссий // Журнал социологии и социальной антропологии. 2015. Т. XVIII. № 2. С. 72-86.
- Article Терентьев Е. А., Груздев И. А., Горбунова Е. В. Суд идет: дискурс преподавателей об отсеве студентов // Вопросы образования. 2015. № 2. С. 129-151.
- Article Терентьев Е. А. Топонимический активизм и "право на город": социологические заметки // Вестник Томского государственного университета. Философия. Социология. Политология. 2015. Т. 29. № 1. С. 194-202.
- Article Малошонок Н. Г., Семенова Т. В., Терентьев Е. А. Учебная мотивация студентов российских вузов: возможности теоретического осмысления // Вопросы образования. 2015. № 3. С. 92-121.
- Article Груздев И. А., Терентьев Е. А. Формализованное интервью о бюджете рабочего времени преподавателей и научных сотрудников: опыт методической рефлексии // Социология: методология, методы, математическое моделирование. 2015. № 40. С. 32-59.
20144
- Article Малошонок Н. Г., Терентьев Е. А. Влияние дизайна анкеты на качество данных в онлайн-опросах студентов // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 2014. № 6(124). С. 15-27.
- Article Мавлетова А. М., Малошонок Н. Г., Терентьев Е. А. Влияние элементов приглашения на увеличение откликов в онлайн-опросах // Социология: методология, методы, математическое моделирование. 2014. № 38. С. 72-95.
- Article Абрамов Р. Н., Терентьев Е. А. Символическое пространство культуры памяти: два топонимических кейса // ИНТЕРакция. ИНТЕРвью. ИНТЕРпретация. 2014. № 8. С. 73-85.
- Article Терентьев Е. А. Топонимические практики как объект социологического исследования: аналитический обзор // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология. 2014. № 3. С. 73-87.
20131
Conferences
- 2015Международная конференция "Пересматривая профессионализм: вызовы и реформы социального государства" (Москва). Presentation: Изучение бюджетов времени академических профессионалов: методическая рефлексия
- 2014Память в культуре / культура памяти (Москва). Presentation: Переименование советских топонимов в Санкт-Петербурге: политики памяти и индустрия наследия
- VI конференция СОЦИОЛОГИЯ В ДЕЙСТВИИ (Санкт-Петербург). Presentation: Суд идет: дискурс преподавателей об отсеве студентов
- European Sociological Association, Research Network 21 “Quantitative Methods” midterm conference: Modes, Measurement, Modelling: Achieving Equivalence in Quantitative Research (Мангейм). Presentation: The Impact of Visual Design and Response Formats on Data Quality in Web Survey
- 2013Street Art in the Changing City: Theoretical Perspectives (Москва). Presentation: Rethinking the “City as text” metaphor in urban studies and cultural geography
- ESA 11th Conference: Crisis, Critique and Change (Turin). Presentation: Rethinking the metaphor of “Text” in the study of commemorative place-naming
Evgeniy Terentev: ‘The Project Aims to Give People Various Tools for Personal Fulfilment and Betterment’
Every day, new technologies and institutional solutions appear that expand people’s opportunities. Which technologies are effective at this, and which have yet to be created to meet the challenges of the modern era? How do people choose technologies and how can the choice become a conscious one? HSE University’s strategic project Success and Self-Sustainability of the Individual in a Changing World aims to answer these questions and more.
‘A Great Academic Holiday’: XIII International Conference on Higher Education Held at HSE University
The event’s main theme is ‘New Educational Outcomes for Well-being and Success’. This year, the XIII International Conference on Higher Education was held together with the Second All-Russian Conference on Individual Educational Trajectories. For three days, researchers discussed the latest challenges in education, including the field of strengthening Russia's technological sovereignty.
Doctoral Students Need the Support of Not Only Their Academic Supervisor, but Also of Other Faculty Staff
To successfully defend a doctoral dissertation, PhD candidates need not only the support of their academic supervisor and close friends and relatives, but also system-wide assistance from the university department or faculty where they study. However, HSE University researchers have found that such support can take different forms and that each has a different effect on how confident a student feels in their ability to successfully defend their dissertation. The results of their study were published in the journal Higher Education Quarterly.
‘We Want to Become the HSE Development Institute’
Evgeniy Terentev on his plans as the new head of the Institute of Education
‘Teachers’ Day 2021 Inspires to Search for New Solutions’
A two-day seminar called ‘Teaching and Studying in the Time of Digital Transformation—Modern Approaches and Practices’ was held on Teachers’ Day 2021 as part of the Teach for HSE project. Speakers and participants shared ideas and insights that had emerged during the recent period of remote and hybrid teaching, discussing issues of digital etiquette, psychological aspects of online teaching, and new trajectories and opportunities for teachers’ professional growth.
What Are the Chances Online Education Will Help You Successfully Change Careers? HSE Researchers Measure the Effectiveness of Yandex.Practicum
Experts from the Institute of Education of HSE University examined the effectiveness of five courses of one of the largest Russian online education services, Yandex.Practicum. The study showed that 71.1% of graduates found employment, and more than half of them became employed within two months after graduation.
IOE Ramps up R&D Partnership with Kazakhstan
The HSE Institute of Education and Abai Kazakh National Pedagogical University have recently entered into a cooperation to advance research and development across an array of domains in education.
How COVID-19 Has Affected Experiences of University Students
On April 19, this year’s third session of the Observatory for Higher Education Transformations will host an open expert discussion titled, ‘Experiences of University Students during the Pandemic.’
Academic Dishonesty: Fear and Justifications
Why Russian undergraduates cheat and how they rationalise it for themselves and others
IOE Joins Forces with Lingnan University
A cooperation agreement has recently been signed between the HSE Institute of Education and Lingnan University (Hong Kong). The parties have pledged to embark on a large-scope agenda in scholarship and networking, with a special focus on exploring cross-national perspectives in tertiary education and advancing academic exchange.
New publication in the journal of Higher Education
The research article 'National barriers to the completion of doctoral programs at Russian universities' by Natalia Maloshonok and Evgeniy Terentev has been published in the International Journal of Higher Education Research. Congratulations to our colleagues.
An Article by Centre of Sociology of Higher Education Researchers Published in Top Academic Journal
Computers in Human Behavior journal (quartile 1 in Psychology category, Scopus), owned by world-leading publishing company Elsevier, features a new article by researchers at the IoE Centre of Sociology of Higher Education.