Alexander Mannin
- Senior Lecturer:Faculty of Creative Industries / School of Communication
- Alexander Mannin has been at HSE University since 2017.
Courses (2023/2024)
- Fundamentals of Communication Theory (Part 1) (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1, 2 module)Rus
Semiosphere and Social Symbolism (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 1, 2 module)Rus
- Past Courses
Courses (2022/2023)
- Fundamentals of Communication Theory (Part 1) (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1, 2 module)Rus
Global Visual Culture (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 3 module)Rus
Semiosphere and Social Symbolism (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2021/2022)
- Fundamentals of Communication Theory (Part 1) (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1, 2 module)Rus
- Global Visual Culture (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 3 module)Rus
- Semiosphere and Social Symbolism (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 2, 3 module)Rus
Courses (2020/2021)
- Fundamentals of Communication Theory (Part 1) (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1, 2 module)Rus
- Global Visual Culture (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 3 module)Rus
- Research Seminar - 1 (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1-4 module)Rus
- Semiosphere and Social Symbolism (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 2, 3 module)Rus
Courses (2019/2020)
- Fundamentals of Communication Theory (Part 1) (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1, 2 module)Rus
- Global Visual Culture (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 3 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1-4 module)Rus
Courses (2018/2019)
- Fundamentals of Communication Theory (Part 1) (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1, 2 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 2-4 module)Rus
Courses (2017/2018)
Publications5
- Article Mannin A., Ozornina N. Framing the image of Russia in the British media during the World Cup 2018 // The Russian Journal of Communication. 2020. Vol. 12. No. 2. P. 121-136. doi
- Book Маннин А. А. Внутренние коммуникации в общеобразовательных организациях: Методическое пособие / Науч. ред.: Никитин Э.М.. Вып. 3. М. : Общество с ограниченной ответственностью "Издательский дом "Методист", 2018.
- Article Маннин А. А. Внутренние коммуникации в общеобразовательных организациях: Методическое пособие. // БИБЛИОТЕКА ЖУРНАЛА МЕТОДИСТ . 2018. № 3. С. 1-52.
- Article Цыганова Л. А., Маннин А. А. Геральдическая знаковая система в современном логотипе // Электронный научно-образовательный журнал "История". 2018. Т. 9. № 2(66) doi
Conferences
- 2018«Детский лагерь - пространство воспитания» (Москва). Presentation: «Программа профильного театрального отряда в летнем лагере»
- «Детский лагерь - пространство воспитания» (Москва). Presentation: «Программа профильного театрального отряда в летнем лагере»
- 2016Международная конференция «Диалог лидеров поколений» (Москва). Presentation: Панельная дискуссия «Будущее лидерства»
- Международная конференция «Диалог лидеров поколений» (Москва). Presentation: Панельная дискуссия «Будущее лидерства»
- 2015Международная научно-практическая конференция «Строим школу XXI века» (Проект «Москва - международная школа качества») (Москва). Presentation: Персональный проект глазами его участников
- Международная научно-практическая конференция «Строим школу XXI века» (Проект «Москва - международная школа качества») (Москва). Presentation: Персональный проект глазами его участников
- 2014Четвертый московский международный фестиваль социальной рекламы LIME (Москва). Presentation: РИА НАУКА - "Время знаний" (It`s High time!)