2023/2024





English. International Exam Practice
Type:
Optional course
Delivered by:
Department of Foreign Languages
When:
1-3 module
Open to:
students of one campus
Instructors:
Сирида Вероника Анатольевна,
Енина Анна Дмитриевна,
Просвирякова Руслана Игоревна,
Енина Анна Дмитриевна,
Архипова Светлана Андреевна,
Просвирякова Руслана Игоревна,
Ivan A. Avramenko,
Vasilina Beketova,
Ekaterina Chistiakova,
Oksana Danilova,
Olga Doroshko,
Natalia. A. Gataullina,
Olga G. Gorina,
Daniil Granovskiy,
Valentina E. Khrabrova,
Svetlana Kravchenko,
Kamneva Larisa,
Nina Anatolyevna Nenasheva,
Dmitri Ponomarev,
Evgeniy Pushkarev,
Elena Stanislavovna Rumyantseva,
Irina M. Solntseva,
Sofia Stalskaya,
Tatiana Tsarapkina,
Alexandra V. Tsvetkova,
Yulia Varlamova,
Tatiana Znamenskaya,
Карташова Вера Михайловна,
Тали Марина Владимировна,
Кукушкин Кирилл Витальевич,
Руденко Юлия Валерьевна,
Радюшкина Анна Анатольевна,
Петрова Марина Валерьевна,
Заруцкая Екатерина Витальевна,
Ким Наталья Анатольевна,
Остроумова Анна Владимировна,
Карташова Вера Михайловна,
Остроумова Анна Владимировна,
Тали Марина Владимировна
Language:
English
ECTS credits:
3
Contact hours:
52
Course Syllabus
Abstract
The purpose of this course is to achieve the C1 level of the CEFR foreign language communicative competence by the students on the Common European Framework of Reference for Languages; the formation of academic reading and listening skills, basic academic writing and speaking skills, professional speaking skills in English.
Learning Objectives
- To help students achieve the C1 level on the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) in terms of their foreign language communicative competence.
- To develop skills in academic reading and listening, basic skills in academic writing and speaking, and professional speech skills in English.
Expected Learning Outcomes
- уметь строить письменное высказывание в жанре академического эссе, опираясь на сформированную лексико-грамматическую базу по теме, критическое мышление, характеристики жанра.
- знать и уметь применять грамматические конструкции при восприятии текстов и при их создании (устно, письменно).
- знать и уметь применять лексику по общей тематике при восприятии текстов и при их создании (устно, письменно).
- уметь описывать графически представленную статистическую информацию (графики, различного рода диаграммы);
- уметь читать и понимать на слух академические тексты для успешного обучения в том числе на англоязычных образовательных программах;
- Иметь навык спонтанного и подготовленного монолога и диалога на академические и профессиональные темы, опираясь на сформированную лексико-грамматическую базу по теме, социокультурные аспекты ситуации общения.
- Describe graphically represented statistical information (graphs, various types of diagrams).
- Сonstruct a written expression in the genre of an academic essay, relying on a formed lexical-grammatical base on the topic, critical thinking, genre characteristics.
- Know and apply grammatical structures in the comprehension and creation of texts (both orally and in writing).
- Know and apply vocabulary on general themes in the comprehension and creation of texts (both orally and in writing).
Course Contents
- Introduction to the Course
- Describing a Line Graph
- Describing a Bar Chart
- Describing a Table
- Describing a Pie Chart& Multiple Charts
- Describing a Diagram& a Flow Chart
- Describing Maps and Plans
- Speaking Part 1
- Module 1 Test | Writing Part 1
- Reading, Listening
- Reading
- Reading, Listening
- Reading Skimming
- Reading | Skimming for topic (Matching Headings)
- Reading | Identifying different types of information (Matching information)
- Reading Listening
- Reading & Listening
- Reading (linguistic analysis)
- Reading | Scanning for synonyms (Matching sentence endings)
- Identifying word forms (Summary completion)
- Speaking Part 2 (cue card)
- Module 2 Test
- Writing task 2 (Essay)
- Expressing ideas clearly and logically (thesis, topic sentences, argument development).
- Writing introductions and conclusions.
- Developing arguments / ideas / exemplifying.
- Cohesion, lexical resource and grammatical range and accuracy.
- Revising and correcting an essay (assessment criteria and tools to improve an essay)
- Speaking 1-2 | Revision
- Speaking Part 3
- Module 3 test
Assessment Elements
- форма контроля 130% Контрольные работы (ПРО1, ПРО2, ПРО4, ПРО5, ПРО6) Контрольная работа 1 (модуль 1) включает тестовые задания на описание графической информации в формате IELTS. Контрольная работа 2 (модуль 2) включает тестовые задания по чтению и аудированию в формате IELTS Reading Passages 1-3, Listening 1-4.
- форма контроля 220% Говорение Задание на проверку неподготовленной устной речи: ответы на карточки-задания (cue cards), а также на вопросы (follow-up questions). Задание на проверку спонтанной речи (интервью, дискуссия).
- форма контроля 330% Самостоятельная работа (ПРО1, ПРО2, ПРО3, ПОР4, ПОР5, ПОР6, ПОР 7): любые виды подготовленных устных и письменных ответов. Задания, требующие устной проверки, могут проверяться выборочно. За модуль студент должен иметь не менее трех оценок за самостоятельные работы. Виды самостоятельных работ и общее количество обязательных оценок за самостоятельную работу устанавливается преподавателем в зависимости от уровня группы.
- форма контроля 420%: аудиторная работа Аудиторная работа включает задания на чтение, аудирование, лексико-грамматический тест, задание на письмо, чтение и задания на проверку устной речи
- ЭкзаменЭкзамен состоит из следующих разделов: Listening (sections 1-4 | 30 минут + 10 минут для переноса ответов в бланк ответов при проведении экзамена в офлайн режиме, не более 3-5 минут при проведении экзамена в онлайн режиме), Reading ((1-3 Passages) | 60 минут), Writing (Task 1,2 | 60 минут), Speaking (Parts1-3) | 14-15 минут. Этап 1: Listening (Sections 1-4) + Writing Task 2 Этап 2: Reading (1-3 Passages + Writing Task 1) Этап 3: Speaking (Warm-up, Task 1, Task 2) Экзамен может быть проведен не ранее 10 календарных дней до начала сессии. Часть экзамена “Говорение” проводится в сессионную неделю. О письмо = WT 1x 1⁄3 + WT 2 x 2/3 О итоговая за экзамен = 0,25 аудирование + 0,25чтение + 0,25 письмо + 0,25говорение Итоговая оценка 1-2-3 модули О итоговая по дисциплине = 0,6текущий контроль 1+2+ 3 модули + 0,4экзамен
- Текущий контрольТекущий контроль включает 4 формы контроля с присвоенным им весом в оценке: контрольные работы ̶ 30%, говорение – 20%, самостоятельная работа – 30%, аудиторная работа – 20%.
Interim Assessment
- 2023/2024 3rd module0.6 * Текущий контроль + 0.4 * Экзамен + 0 * форма контроля 1 + 0 * форма контроля 2 + 0 * форма контроля 3 + 0 * форма контроля 4
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Cambridge vocabulary for IELTS with answers. Self-study vocabulary practice, Cullen, P., 2012
- Grammar for IELTS with answers. Self-study grammar reference and practice, Hopkins, D., 2012
- The Official Cambridge Guide to IELTS for Academic & General Training. Student's book with answers : Part 1, Cullen P., 0000
Recommended Additional Bibliography
- Gaitan, A. (2018). English Exam : Speaking Tips for IELTS, TOEFL, Cambridge.
- The Complete Guide to IELTS. Student's Book (with Video and Audio), Rogers, B., 2015