• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Internal marketing mechanisms for reducing line staff turnover in retail companies

Student: Bidenkova Yuliya

Supervisor: Elena Panteleeva

Faculty: Graduate School of Business

Educational Programme: Retail Management (Master)

Final Grade: 7

Year of Graduation: 2020

Внутренний маркетинг может оказать существенное влияние на привлечение, удержание и развитие сотрудников. Вице-президенты по розничной торговле персоналом и рекрутеры говорят, что привлечение квалифицированных кадров в свои программы обучения часто является сложной задачей. Однако более сложной проблемой является удержание и развитие способных сотрудников. Так же внутренний маркетинг играет решающую роль в объяснении отношения сотрудников к приверженности организации и качеству услуг.

Full text (added May 27, 2020)

Student Theses at HSE must be completed in accordance with the University Rules and regulations specified by each educational programme.

Summaries of all theses must be published and made freely available on the HSE website.

The full text of a thesis can be published in open access on the HSE website only if the authoring student (copyright holder) agrees, or, if the thesis was written by a team of students, if all the co-authors (copyright holders) agree. After a thesis is published on the HSE website, it obtains the status of an online publication.

Student theses are objects of copyright and their use is subject to limitations in accordance with the Russian Federation’s law on intellectual property.

In the event that a thesis is quoted or otherwise used, reference to the author’s name and the source of quotation is required.

Search all student theses