• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Language Proficiency
English
Contacts
Phone:
+7(495) 772-9590 доп. 2293
E-mail:
Timetable
SPIN-RSCI: 2802-9621
ORCID: 0000-0002-9202-4362
ResearcherID: K-2595-2015
Google Scholar
Blogs
VK
Facebook
ResearchGate
Office hours
Вторник 14:00 - 17:00
Supervisor
S. Zverev
Printable version

 

Have you spotted a typo?
Highlight it, click Ctrl+Enter and send us a message. Thank you for your help!
To be used only for spelling or punctuation mistakes.

Pavel E. Rodkin

  • Pavel E. Rodkin has been at HSE since 2010.

Education and Degrees

  • 2013

    Candidate of Sciences* (PhD) in Fine Arts, Crafts and Architecture
    Московская государственная художественно-промышленная академия им С.Г. Строганова
    Thesis Title: Book Graphics Russian Futurism

  • 2006

    Doctoral programme
    Stroganov Moscow State University of Arts Industry

  • 2003

    Degree
    Stroganov Moscow State University of Arts Industry

* Candidate of Sciences
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.

Awards and Accomplishments

Courses (2018/2019)

Courses (2017/2018)

Courses (2016/2017)

Courses (2015/2016)

Courses (2014/2015)

Courses (2013/2014)

Brand Management (Bachelor’s programme; School of Integrated Communications; "Advertising", "Связи с общественностью", "Новые медиа"; 3 year, 4 module)Rus

Courses (2012/2013)

Brand Management (Bachelor’s programme; School of Integrated Communications; "Новые медиа", "Advertising", "Связи с общественностью"; 3 year, 3, 4 module)Rus

Courses (2011/2012)

Brand Management (Bachelor’s programme; Faculty of Politics; 4 year, 1, 2 module)Rus

Courses (2010/2011)

International Branding (Undergraduate’s programme; Faculty of Politics; 4 year, 1, 2 module)Rus

Publications

20191

Article Родькин П. Е. Репрезентация городских достопримечательностей в брендинге территорий и семиотическая модель бренда города // Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА. 2019. Т. 2. № 1. С. 207-217.

20185

20176

20166

20156

20141

Chapter Родькин П. Е. Визуальная айдентика: глобальные функции и вызовы // В кн.: Айдентика. Динамика, образ, типографика, цвет, иллюстрация и паттерн. М. : КАК Проект, 2014. С. 6-16.

20131

Chapter Родькин П. Е. Типографика в современной айдентике // В кн.: ШРИФТ в упаковке, вебе, айдентике, навигации, многостраничниках. М. : КАК Проект, 2013. С. 12-15.

20123

20071

Book Родькин П. Е. Визуальная политика. Фирменный стиль России. М. : Совпадение, 2007.

20061

Book Родькин П. Е. Футуризм и современное визуальное искусство. М. : Совпадение, 2006.

20051

Book Родькин П. Е. Оранжевая визуальная революция. М. : Луч, 2005.

20041

Book Родькин П. Е. Экзистенциальные интерфейсы. М. : Юность, 2004.

20031

Book Родькин П. Е. Новое визуальное восприятие. М. : Юность, 2003.

Conferences

  • 2018
    Искусство — Образование — Культура: традиции и современность (Москва). Presentation: Российский дизайн: актуальные проблемы и перспективы в контексте трансформации рынка интеллектуальных услуг и в общества
  • 2016
    Перспективы и проблемы российского дизайна в XXI веке (Москва). Presentation: Место и роль дизайна на российском рынке интеллектуальных услуг и в обществе
  • Проблематика войны в гуманитарных науках: история и перспективы исследования (Москва). Presentation: Репрезентация и потребление войны в современном информационном обществе
  • VII Международная научная конференция «Зиновьевские чтения» (Москва). Presentation: Планируемая история — общеевропейский контекст
  • 2015
    Наука о коммуникации как дисциплина и область знания в современном мире: диалог подходов (Москва). Presentation: Феномен коммуникации и феномен власти
  • Научная конференция, посвящённая 70-летию Победы в Великой Отечественной войне «Никто не забыт, ничто не забыто!» (Москва). Presentation: Оптимистическая трагедия послевоенного мира
  • VI Международная научная конференция «Зиновьевские чтения» (Москва). Presentation: Суррогаты идеологии в условиях информационного капитализма
  • XX Международная научно-практическая конференция "Наука – сервису" (Московская обл., Пушкинский район, поселок Черкизово). Presentation: Российский туристический брендинг в условиях становления ЕАЭС и кризисных явлений процесса глобализации
  • XX Международная научно-практическая конференция "Наука – сервису" (Московская обл., Пушкинский район, поселок Черкизово). Presentation: Российский туристический брендинг в условиях становления ЕАЭС и кризисных явлений процесса глобализации

Timetable for today

Full timetable

First-year Advertising Students Practice Organizing a Conference

On the 28th January the VI international conference Raising Effectiveness in Social Advertising in Russia, ESARUSSIA-2015 was held at the Russian Public Chamber. Students from theHSE Faculty of Communications, Media and Design helped to organise it as a practical in their project seminar on Advertising and Public Communications. The students were entrusted with everything from writing press releases to finding sponsors.