Yulia Pirogova
- Professor:Graduate School of Business / Department of Marketing
- Yulia Pirogova has been at HSE University since 2007.
Education, Degrees and Academic Titles
- 1996Associate Professor
- 1987
Candidate of Sciences* (PhD) in Applied and Mathematical Linguistics
Lomonosov Moscow State University - 1982
Degree
Lomonosov Moscow State University
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
Courses (2022/2023)
- Brand Management in Digital Economy (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
Brand Strategies and Brand Management (Master’s programme; Graduate School of Business; field of study "38.04.02. Менеджмент", field of study "38.04.02. Менеджмент"; 1 year, 1, 2 module)Rus
- Mentor's Seminar (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 1-4 module)Rus
- Past Courses
Courses (2021/2022)
- Brand Management in Digital Economy (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Brand Strategies and Brand Management (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Project Seminar "Course Project Methodology" (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 1 module)Rus
- Specialization 2. Research Seminar "Actual problems of marketing communications" (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2020/2021)
- Brand Strategies and Brand Management (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Project Seminar "Course Project Methodology" (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 1 module)Rus
- Research Seminar (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1-3 module)Rus
- Technologies of Persuasion in Marketing (Master’s programme; Graduate School of Business; 2 year, 1, 2 module)Rus
- Track 2. Research Seminar "Current Marketing Communications Issues" (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2019/2020)
Brand Management (Master’s programme; Graduate School of Business; field of study "38.04.02. Менеджмент", field of study "38.04.02. Менеджмент", field of study "38.04.02. Менеджмент"; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Management Strategies: Brand Strategies and Brand Management (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Marketing Communications: Theories, Management and Practice (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Research Seminar «Current Issues in Marketing Communications» (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 1-4 module)Rus
- Research Seminar "Methodology and Methods of Media Research" (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 2 year, 1-3 module)Rus
- Technologies of Persuasion in Marketing (Master’s programme; Graduate School of Business; 2 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2018/2019)
Brand Management (Master’s programme; Graduate School of Business; field of study "38.04.02. Менеджмент", field of study "38.04.02. Менеджмент", field of study "38.04.02. Менеджмент"; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Management Strategies: Brand Strategies and Brand Management (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Media Marketing (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Research Seminar "Marketing Communications Management in offline and online Environment" (Master’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 1-4 module)Rus
Publications30
- Chapter Пирогова Ю. К. Вербальная составляющая бренд-коммуникаций. Рекламный слоган // В кн.: Бренд-коммуникации Кн. 1. М. : Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова, 2017. Гл. 8. С. 133-154.
- Chapter Пирогова Ю. К. От концепции интегрированных маркетинговых коммуникаций к концепции интегрированных бренд-коммуникаций // В кн.: Бренд-коммуникации Кн. 1. М. : Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова, 2017. Гл. 1. С. 10-20.
- Article Пирогова Ю. К. Кобрендинговые проекты ретейлеров в сфере одежды: как создаются выгоды и ценности для потребителей // Реклама: теория и практика. 2016. № 6. С. 378-388.
- Article Пирогова Ю. К., Блинова А. А. Алгоритм принятия решения относительно Brand Placement в видеоиграх // Реклама: теория и практика. 2015. № 6. С. 338-350.
- Article Пирогова Ю. К. От концепции ИМК к концепции ИБК: этапы развития // Маркетинговые коммуникации. 2014. № 6. С. 378-387.
- Chapter Pirogova Y. Message Perception and Comprehension in Marketing Communications Discourse, in: Understanding by Communication. Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2013. Ch. 13. P. 176-210.
- Chapter Pirogova Y. The discourse analysis of marketing communication texts in mass media, in: Mediensprache und Medienkommunikation im interdisziplinären und interkulturellen Vergleich. Mannheim : INSTITUT FÜR DEUTSCHE SPRACHE, 2013. P. 257-262.
- Article Пирогова Ю. К., Выщеревич Я. И. Бренды различных типов как инструмент формирования эмоциональных связей компании с потребителями // Реклама: теория и практика. 2013. № 5. С. 314-331.
- Chapter Борисова Е. Г., Пирогова Ю. К. Моделирование нетривиальных условий понимания сообщения (на примере иронии) // В кн.: Компьютерная лингвистика и интеллектуальные технологии: По материалам ежегодной Международной конференции «Диалог» (Бекасово, 29 мая - 2 июня 2013 г.). В 2-х т. Т. 1: Основная программа конференции. Вып. 12 (19). М. : РГГУ, 2013. С. 148-162.
- Article Пирогова Ю. К., Молозина А. К. Основные и приуроченные слоганы брендов СМИ // Реклама: теория и практика. 2012. № 6. С. 378-390.
- Chapter Пирогова Ю. К. Типы брендируемых объектов компании и стратегии их медиакоммуникаций // В кн.: V съезд Общероссийской общественной организации «Российское психологическое общество». Материалы участников съезда / Отв. ред.: Ю. Зинченко, А. Журавлев. Т. 3. М. : Российское психологическое общество, 2012. С. 369-370.
- Chapter Пирогова Ю. К. Уровни воздействия бренд-коммуникаций и эффект синергии // В кн.: Эффективность массовых коммуникаций. Научно-информационный издательский центр МГУП, 2012. С. 67-87.
- Chapter Пирогова Ю. К. Воздействие рекламы на посетителей кафе и ресторанов // В кн.: Реклама в ресторанном бизнесе. М. : Издательский центр «Академия», 2011. Гл. 5. С. 127-154.
- Chapter Пирогова Ю. К. Коммерциализация массовых коммуникаций в эпоху брендинга // В кн.: 125 лет Московскому психологическому обществу: Юбилейный сборник РПО: в 4х томах: том 4 / Отв. ред.: Д. Богоявленская, Ю. П. Зинченко. Т. 4. М. : МАКС Пресс, 2011. С. 179-182.
- Book Хапенков В. Н., Сагинова О. В., Пирогова Ю. К., Федюнин Д. В., Штыхно Д. А., Калмыкова М. И. Реклама в ресторанном бизнесе. М. : Издательский центр «Академия», 2011.
- Chapter Пирогова Ю. К. Рекламная коммуникация: языковое манипулирование // В кн.: Психология общения. Энциклопедический словарь. М. : Когито-центр, 2011. С. 377-377.
- Chapter Пирогова Ю. К. Рекламное манипулирование // В кн.: Психология общения. Энциклопедический словарь. М. : Когито-центр, 2011. С. 377-378.
- Chapter Пирогова Ю. К. Феномен давления дискурса в текстах маркетинговых коммуникаций // В кн.: Язык и дискурс средств массовой информации в XXI веке / Науч. ред.: В. Демьянков, И. Кобозева, Г. Солганик. М. : Академический проект, 2011. С. 208-217.
- Chapter Пирогова Ю. К., Федюнин Д. В. Эффективность и примеры рекламы ресторанов // В кн.: Реклама в ресторанном бизнесе. М. : Издательский центр «Академия», 2011. Гл. 6. С. 155-172.
- Article Пирогова Ю. К. Креативные решения и эффект синергии на различных уровнях // Реклама: теория и практика. 2010. № 6. С. 366-384.
- Article Научное редактирование Ю.К. Пироговой статей в журнале // Реклама: теория и практика. 2010. № 4
- Chapter Пирогова Ю. К. Принцип серийности в рекламе, масс-медиа и графическом дизайне // В кн.: Поэтика и фоностилистика: Бриковский сборник. Выпуск 1. Материалы международной научной конференции «I-е Бриковские чтения: Поэтика и фоностилистика» (Московский государственный университет печати, Москва, 10–12 февраля 2010 года) / Сост.: Г. В. Векшин; отв. ред.: Г. В. Векшин. Вып. 1. М. : Московский государственный университет печати, 2010. С. 305-314.
- Book Хапенков В. Н., Сагинова О. В., Пирогова Ю. К., Федюнин Д. В. Реклама в торговле. М. : Издательский центр «Академия», 2010.
- Chapter Пирогова Ю. К. Рекламный конструктор Осипа Брика (Послесловие к циклу статей О.М. Брика о рекламе 1923-24 годов) // В кн.: Поэтика и фоностилистика: Бриковский сборник. Выпуск 1. Материалы международной научной конференции «I-е Бриковские чтения: Поэтика и фоностилистика» (Московский государственный университет печати, Москва, 10–12 февраля 2010 года) / Сост.: Г. В. Векшин; отв. ред.: Г. В. Векшин. Вып. 1. М. : Московский государственный университет печати, 2010. С. 551-554.
- Article Пирогова Ю. К. Рекламный слоган как инструмент брендинга // Реклама: теория и практика. 2010. № 2. С. 76-87.
- Article Пирогова Ю. К. Слоган как инструмент брендинга // Реклама: теория и практика. 2010. № 2. С. 76-87.
- Article Пирогова Ю. К. Антикризисные цены и антикризисные ценности // Реклама: теория и практика. 2008. № 6. С. 346-353.
- Article Пирогова Ю. К. Взгляд на рекламу с позиций различных субъектов рекламного рынка // Реклама: теория и практика. 2008. № 3. С. 134-142.
- Book Перси Л., Элиот Р. Стратегическое планирование рекламных кампаний / Отв. ред.: Ю. К. Пирогова. М. : ИД Гребенников, 2008.
- Article Почтарь Э. И., Пирогова Ю. К. Коммуникация идентификаторов бренда: как сохранить идентичность и не допустить смешения. // Маркетинговые коммуникации. 2007. № 6. С. 334-348.
Five HSE Master's Programmes Included in Top 100 of QS Business Masters Rankings
This year, the Master’s Programme ‘Strategic Management in Logistics’, offered by the HSE Graduate School of Business, ranked 34th in the Supply Chain Management Programme ranking, a new addition to the QS Business Masters Rankings. This is the fifth HSE programme to be included the QS Business Rankings. Four others have ranked among the top 100 for several years now.