Магистратура
2022/2023
Научно-исследовательский семинар "Предпринимательство и инновации на глобальных рынках"
Лучший по критерию «Полезность курса для Вашей будущей карьеры»
Лучший по критерию «Полезность курса для расширения кругозора и разностороннего развития»
Лучший по критерию «Новизна полученных знаний»
Статус:
Курс по выбору (Международный бизнес /Master in International Business)
Направление:
38.04.02. Менеджмент
Кто читает:
Департамент менеджмента
Где читается:
Санкт-Петербургская школа экономики и менеджмента
Когда читается:
2-й курс, 1, 2 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Рождественский Игорь Всеволодович
Прогр. обучения:
Международный бизнес
Язык:
английский
Кредиты:
6
Контактные часы:
48
Course Syllabus
Abstract
The main goal of the course is to discuss the current trends in academic research related to the international business area with a particular focus on innovation and entrepreneurial activities in global markets. The course helps to understand the state of the art in the international business research, various methodological approaches implemented in this field, as well as their strengths and weaknesses.
Learning Objectives
- acquaintance with fundamentals of Management of Innovation and studying its toolkit
Expected Learning Outcomes
- Defining types and patterns of innovation
- Developing the path of co-operation for innovation-based projects
- Evaluation of innovation-based projects
Course Contents
- The concept of innovation. Types and characteristics of innovation
- Innovation in economy. Market adoption and diffusion
- Innovation management within the firm. Innovation strategy
- Innovation-based projects evaluation
- Sources of financing for innovation-based projects. Project management
- Innovative co-operation. The government support for innovation
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Dekkers, R. (2018). Innovation Management and New Product Development for Engineers, Volume I : Basic Concepts. Momentum Press.
- Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development (Vol. Sixth edition). Harlow, Enlgand: Pearson. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1419855
Recommended Additional Bibliography
- Cooper, R. G., & Edgett, S. J. (2008). Maximizing Productivity in Product Innovation. Research Technology Management, 51(2), 47–58. https://doi.org/10.1080/08956308.2008.11657495
- Cooper, R. G., & Kleinschmidt, E. J. (2007). Winning Businesses in Product Development: The Critical Success Factors. Research Technology Management, 50(3), 52–66. https://doi.org/10.1080/08956308.2007.11657441