• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Особенности стратегий входа международных продовольственных ритейлеров на рынок Соединённых Штатов Америки, на примере Лидл и Алди

ФИО студента: Блейзер Давидэ Андрэа -

Руководитель: Кратко Ирина Геннадиевна

Кампус/факультет: Факультет мировой экономики и мировой политики

Программа: Международный бизнес (Магистратура)

Год защиты: 2018

The first Chapter is illustrating what kinds of entry strategies are existing theoretically, which entry strategies are being used by international food retailers to enter new markets and what entry strategies are being used by international food retails to be able to enter the US market. In addition, general factors that can influence the choice of the entry strategy are also examined. Thereafter, on a theoretic basis, the specific features of market entry strategies for food retailers into the us market are examined. Finally, the country-specific timing strategies are examined on a theory basis. Chapter 2 analyzes the concepts of Aldi and Lidl and their previous entry strategies into new markets and the entry strategies used for the US-market. In addition, the entry strategies of Aldi and Lidl are described as well as possible specific features. Chapter 3 analyses whether the theory from the first chapter coincides with the practical cases from the chapter 2. Furthermore, it analyses whether there are certain specific features in the US market that influences the choice of entry. Moreover, in the third chapter are the different entry strategies of international food retailers into the US market compared. This master thesis contains in total of 3 chapter, starting additionally with an introduction, conclusion and in the end a bibliography. (Blaser, 2017) For the research purpose there will be used mainly primary data and secondary data. Furthermore, this master thesis will be conducted on the deductive method, the reason is the limited time and given size of the master thesis. For the research purpose there will be used mainly primary data and secondary data. Furthermore, this master thesis will be conducted on the deductive method, the reason is the limited time und given size of the master thesis.

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Реестр дипломов НИУ ВШЭ