• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФИО студента
Название работы
Руководитель
Факультет
Программа
Оценка
Год защиты
This research paper examines the impact of brand collaborations from 2005 to 2017 on the corporate profitability of the collaborations’ parties. There are plenty of theoretical researches on brand collaborations, but very few provide empirical analysis. This study aims to review the different types of collaboration, identify winners and losers of each type and to assess possible factors that lead to collaboration’s success or failure.

Firstly, from the event study analysis we derive several collaboration groups by the type of collaboration relationship, final product ownership type (whether firm was the owner and seller of the final product or not) and post-collaboration relationship type (was it finished with M&A or not). Secondly, we conduct panel data analysis and show that the outcome of the collaboration is particularly affected by degree of sales effectiveness, intangible capital accumulation, OPEX investment and co-brand marketing effectiveness. In contrast to this, number of brand collaborations per year, volume of general and administrative expenses and external economic growth have no impact on collaborating parties profitability at all.

In the end of our paper we provide recommendations for practical use of our results and further theoretical development.
Текст работы (работа добавлена 15 июня 2018г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Расширенный поиск ВКР