• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Магистратура 2021/2022

Международные спортивные коммуникации

Лучший по критерию «Полезность курса для Вашей будущей карьеры»
Лучший по критерию «Полезность курса для расширения кругозора и разностороннего развития»
Лучший по критерию «Новизна полученных знаний»
Статус: Курс обязательный
Направление: 38.04.02. Менеджмент
Когда читается: 1-й курс, 4 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Преподаватели: Демин Михаил Валерьевич, Митин Константин Леонидович
Прогр. обучения: Международный спортивный менеджмент и маркетинг
Язык: английский
Кредиты: 3
Контактные часы: 20

Course Syllabus

Abstract

Sport is a global business. Now more than ever, sport communication professionals need to understand sport’s global reach in order to develop their full potential. Today, there is demand for people skilled in Sports Communications and Media Operations. Associations and teams want specific expertise to strength and grow media bases and event organizers want to enlarge the coverage and provide best ever service for their media clients. This module will cover the primary areas of communication and media operations in sports management. Sports-specific trends in public relations will be highlighted, along with specific examples. This course gives you a complete insight into the communication and managerial techniques put into practice in the creation of the most important sporting events in the world including multisport events. Participants will learn about the essentials of media operations, television production, television rights management, photo operations. At the same time valuable aspect of SMM communications will be covered. This course will also include a thorough overview of how to draft an effective press release and promote international sport events
Learning Objectives

Learning Objectives

  • This course represents an international approach on sport communication, sport business or sport management. Provide the understanding on the overall planning, organization and promotion of the big sport events to the media to provide the best possible coverage of the event to the widest possible audience.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • know special terminology communication, to be able to conduct oral and written professional communication in a foreign language; master critical scientific thinking skills
Course Contents

Course Contents

  • Topic 1. General Services and Press Operations at the International sport event
  • Topic 2. Media operations and Communication team management
  • Topic 3. Media Services overview
  • Topic 4. Venue media facilities and services
  • Topic 5. Event information service
  • Topic 6. Event web-site
  • Topic 7. Press Attaches and Athletes agents
  • Topic 8. Specific rules in this new communication territory
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Workshop activity
  • non-blocking Oral exam
    Экзамен проводится в устной форме (опрос по материалам курса). Экзамен проводится на платформе Skype (https://www.skype.com/). К экзамену необходимо подключиться согласно расписанию ответов, высланному преподавателем на корпоративные почты студентов накануне экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требованиям: наличие рабочей камеры и микрофона, поддержка Skype. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее минуты. Долговременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение минута и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи подразумевает использование усложненных заданий.
  • non-blocking Workshop activity
  • non-blocking Oral exam
    Экзамен проводится в устной форме (опрос по материалам курса). Экзамен проводится на платформе Skype (https://www.skype.com/). К экзамену необходимо подключиться согласно расписанию ответов, высланному преподавателем на корпоративные почты студентов накануне экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требованиям: наличие рабочей камеры и микрофона, поддержка Skype. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее минуты. Долговременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение минута и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи подразумевает использование усложненных заданий.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2021/2022 4th module
    0.5 * Workshop activity + 0.5 * Oral exam
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • An Empirical Study of Multichannel Communication: Russian Pear Chats and Stories ; Эмпирическое исследование мультиканальной коммуникации: русские рассказы и разговоры о грушах. (2018). Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsbas&AN=edsbas.69A25299
  • Bartosik-Purgat, M. (2019). Digital Marketing Communication from the Perspective of Individual Consumers: A Cross-Country Comparison. Entrepreneurial Business & Economics Review, 7(3), 205–220. https://doi.org/10.15678/EBER.2019.070311
  • BATUM, T. P., & ERSOY, N. F. (2016). The Use of Social Media in B2b Marketing Communications: An Explatory Study on Turkish Companies. Journal of Economics & Administrative Sciences / Afyon Kocatepe Üniversitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 139–151. https://doi.org/10.5578/jeas.36305
  • Bens, E. de, Golding, P., & McQuail, D. (2005). Communication Theory and Research. London: SAGE Publications Ltd. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=251598
  • Binder, J. (2007). Global Project Management : Communication, Collaboration and Management Across Borders. Aldershot, England: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=269279

Recommended Additional Bibliography

  • Alistair Brisbourne. (2013). Intercultural Communication: A New Approach to International Relations and Global Challenges by Houman A. Sadri and Madelyn Flammia . London : Continuum , 2011 . 317pp., £22.99, ISBN 9781441103093. Political Studies Review, (1), 101. https://doi.org/10.1111/10.1111/psr.2013.11.issue-1
  • Communication Theory and Research, edited by Denis McQuail, et al., SAGE Publications, 2006. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/hselibrary-ebooks/detail.action?docID=334341.
  • Мидова В.О., Минасян Е.Т., Пономарев М.А. - Professional English and business communication - Русайнс - 2017 - ISBN: 978-5-4365-1990-6 - Текст электронный // ЭБС BOOKRU - URL: https://book.ru/book/924071
  • Телешевская А.М. - Cross-Cultural Business English Communication - КноРус - 2018 - ISBN: 978-5-4365-2581-5 - Текст электронный // ЭБС BOOKRU - URL: https://book.ru/book/930236