• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Бакалавриат 2023/2024

Менеджмент и социальные медиа

Статус: Курс обязательный
Направление: 38.03.05. Бизнес-информатика
Когда читается: 4-й курс, 3 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Преподаватели: Айрапетян Диана Ареновна, Селлерин Тьерри Пьер
Язык: английский
Кредиты: 4
Контактные часы: 42

Course Syllabus

Abstract

The course provides an analysis of social media as multi-sided digital platforms and the distinctive ways they serve the interests of a range of stakeholders, including platform owners, users, advertisers and third parties such as start-ups and data analytic companies. The course pays due attention to how user participation is engineered to procure data on users that sustain social media as business organisations. The course combines theory and case study examples that illustrate the variety of contexts in which social media companies are active today.