Магистратура
2023/2024
Управленческая экономика
Статус:
Курс обязательный (Маркетинг)
Направление:
38.04.02. Менеджмент
Где читается:
Факультет менеджмента (Нижний Новгород)
Когда читается:
1-й курс, 1 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Креховец Екатерина Владимировна,
Редькина Анастасия Юрьевна,
Сторчевой Максим Анатольевич
Прогр. обучения:
Маркетинг
Язык:
английский
Кредиты:
3
Контактные часы:
24
Course Syllabus
Abstract
The purpose of the course is to teach the students how to apply the principles and models of economic theory for making managerial decisions. The course covers such topics as estimating and analysing demand, cost analysis, smart pricing (price discrimination, tying, bundling, non-linear pricing), competing in various market structures, making decisions about product quality and differentiation.