2024/2025



Математические методы естествознания
Статус:
Маго-лего
Кто читает:
Кафедра фундаментальной математики
Когда читается:
3, 4 модуль
Охват аудитории:
для своего кампуса
Язык:
русский
Кредиты:
6
Программа дисциплины
Аннотация
The course is dedicated to mathematical methods of Theory of Dynamical Systems and their applications to some problems of Natural Science. The main attention concerns with physical and biological problems. The course aims to prepare students to work with applications of mathematical methods to some areas of natural science.
Цель освоения дисциплины
- The course aims to prepare students to work with applications of mathematical methods to some areas of natural science, and familiarization with actual scientific problems related to physics and biology.
Планируемые результаты обучения
- Deduction of Euler hydrodynamic equation.
- Invesigation of 2-body problem.
- Investigation of Andronov oscillator.
- Investigations of two-dimensional Lottka-Voltera system.
Содержание учебной дисциплины
- Applications of dynamical systems in Celestial Mechanics
- Application of dynamical systems in Hydrodynamics
- Mathematical models of oscillators.
- Applications of dynamical systems in Biology
Список литературы
Рекомендуемая основная литература
- A Few Lessons from American History: Reader for Students of English . — Москва : СТАТУТ, 2014. — 80 с. — ISBN 978-5-8354-1011-8. — Текст : электронный // Лань : электронно-библиотечная система. — URL: https://e.lanbook.com/book/61518 (дата обращения: 00.00.0000). — Режим доступа: для авториз. пользователей.
- AutoCAD 2010. Официальный учебный курс . — Москва : ДМК Пресс, 2010. — 694 с. — ISBN 978-5-94074-613-3. — Текст : электронный // Лань : электронно-библиотечная система. — URL: https://e.lanbook.com/book/1322 (дата обращения: 00.00.0000). — Режим доступа: для авториз. пользователей.
Рекомендуемая дополнительная литература
- Conee, E. B., & Sider, T. (2014). Riddles of Existence : A Guided Tour of Metaphysics: New Edition (Vol. New edition). Oxford: OUP Oxford. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=864690