Бакалавриат
2022/2023
Маркетинг
Лучший по критерию «Полезность курса для расширения кругозора и разностороннего развития»
Лучший по критерию «Новизна полученных знаний»
Статус:
Курс обязательный (Управление бизнесом)
Направление:
38.03.02. Менеджмент
Кто читает:
Кафедра иностранных языков (Пермь)
Где читается:
Факультет менеджмента (Пермь)
Когда читается:
3-й курс, 1, 2 модуль
Формат изучения:
с онлайн-курсом
Онлайн-часы:
20
Охват аудитории:
для своего кампуса
Язык:
английский
Кредиты:
4
Контактные часы:
76
Course Syllabus
Abstract
The course involves the study of the basic foundations of modern B2C and B2B marketing. It covers key marketing concepts and terminology and assumes a case study as the main teaching method.
Learning Objectives
- By the end of the course, the student must be ready: — to describe frequently used marketing concepts and explain the key terms of the discipline; — to apply various research methods in marketing; — to use the main tools of goods and services marketing, pricing, distribution and communications; — to analyze marketing problems related to management decision-making and offer consistent solutions to these problems; — to organize and explain the processes related to the preparation of marketing strategies and plans.
Expected Learning Outcomes
- Determine the company's marketing goals in the short and long term
- Conduct market analysis
- Make a portrait of the consumer, describe the target audience of the product
- Segment the target audience and develop product positioning
- Develop a marketing package and a marketing plan
- Evaluate the effectiveness of marketing investments