• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Магистерская программа «Психология в бизнесе»

Новые книги по психологии бизнеса

В 2014 году вышли в свет новые книги по психологии бизнеса

Юджин МакКенна (Eugene McKenna) - автор всемирно известной книги "Business Psychology and Organizational Behaviour", в соавторстве с Димитросом Циврикосом (Dimitrios Tsivrikos) и Гэри Пфайффером  (Gary Pheiffer) выпустили новую книгу "Fundamentals of Organizational Behaviour". Димитрос Циврикос на протяжении 5 лет активно сотрудничает с нашей магистерской программой: проводит мастер-классы для студентов в области брендинга и потребительского поведения.


В 2014 году также вышла книга "Психология бизнеса Теория и практика: учебник для магистров", авторами которой являются преподаватели магистерской программы "Психология в бизнесе" НИУ ВШЭ - проф. Н.Л. Иванова, проф. В.А. Штроо, проф. А.Б. Купрейченко, доц. Н.В. Антонова, доц. О.И. Патоша. В учебнике рассмотрены основные теоретические подходы к анализу бизнеса как общественного, экономического и социально-психологического феномена, а также психологические особенности деятельности и личности бизнесмена. Раскрыта специфика функционирования и развития бизнес-организаций, освещены закономерности и механизмы потребительского поведения.









The Association for Business Psychology (ABP) has agreed to publish a new book – working title 'Business Psychology in Practice, Volume 2'.

The book will comprise leading edge articles showcasing the ‘state of the art’ and future direction of Business Psychology. The ABP’s intention is to self-publish, which will maintain control over the cover price and ensure the book will be accessible to our current and future members, as well as be attractive to a wider audience.

Topics

It is expected that the book will be divided into some or all of the following topics, depending on proposed submissions:

  • The global village – business psychology across the world, e.g. cultural considerations, interventions and talent strategies relevant for global organisations, disparate, virtual and diverse teams
  • Wellbeing isn’t woolly – evidence based interventions linking productivity and effectiveness with high quality work environments and social responsibility, relating mind-set to performance
  • Leadership for resilient organisations – lessons from the economic downturn, the place of wisdom, sustainability, individual and group resilience linked to performance
  • Business Psychology in the digital age – e.g. new approaches to large scale recruitment, selection, performance appraisal that utilise the best of psychology alongside leading edge technology, how the internet has affected workplace behaviour
  • The brains behind the business – how progress in neuropsychology is contributing to practice development; interventions that relate to current understanding of how the brain works
  • Applying social psychology at work – acknowledging the importance of understanding group as well as individual behaviour, organisational context and systems
More details