• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
2025/2026

Английский язык. Подготовка к международным экзаменам

Статус: Факультатив
Когда читается: 1-3 модуль
Охват аудитории: для своего кампуса
Язык: английский
Кредиты: 3
Контактные часы: 48

Course Syllabus

Abstract

The purpose of this course is to achieve the C1 level of the CEFR foreign language communicative competence by the students on the Common European Framework of Reference for Languages; the formation of academic reading and listening skills, basic academic writing and speaking skills, professional speaking skills in English.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • To help students achieve the C1 level on the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) in terms of their foreign language communicative competence.
  • To develop skills in academic reading and listening, basic skills in academic writing and speaking, and professional speech skills in English.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Describe graphically represented statistical information (graphs, various types of diagrams).
  • Сonstruct a written expression in the genre of an academic essay, relying on a formed lexical-grammatical base on the topic, critical thinking, genre characteristics.
  • Know and apply grammatical structures in the comprehension and creation of texts (both orally and in writing).
  • Know and apply vocabulary on general themes in the comprehension and creation of texts (both orally and in writing).
Course Contents

Course Contents

  • Describing a Line Graph
  • Describing a Bar Chart
  • Describing a Table
  • Describing a Pie Chart& Multiple Charts
  • Describing a Diagram& a Flow Chart
  • Describing Maps and Plans
  • Reading, Listening
  • Reading, Listening
  • Reading Skimming
  • Reading & Listening
  • Reading (linguistic analysis)
  • Writing task 2 (Essay)
  • Module 3 test
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Classwork
    20%: аудиторная работа Аудиторная работа включает задания на чтение, аудирование, лексико-грамматический тест, задание на письмо, чтение и задания на проверку устной речи.
  • non-blocking Module test
    Контрольная работа 1 (модуль 1) включает тестовые задания на описание графической информации в формате международных экзаменов по английскому языку. Контрольная работа 2 (модуль 2) включает тестовые задание по написанию эссе в формате международных экзаменов по английскому языку.
  • non-blocking Exam
    Экзамен состоит из следующих разделов: Listening (sections 1-4 | 30 минут + 10 минут для переноса ответов в бланк ответов при проведении экзамена в офлайн режиме, не более 3-5 минут при проведении экзамена в онлайн режиме), Reading (1-3 Passages) | 60 минут), Writing (Task 1,2 | 60 минут), Speaking (Parts1-3) | 14-15 минут. Этап 1: Listening (Sections 1-4) + Writing Task 2 Этап 2: Reading (1-3 Passages + Writing Task 1) Этап 3: Speaking (Warm-up, Task 1, Task 2) Экзамен может быть проведен не ранее 10 календарных дней до начала сессии. Часть экзамена “Speaking” проводится в сессионную неделю.
  • non-blocking Self-study work
    Проекты - подготовленные устные ответы (доклад, презентация). Задания, требующие устной проверки, могут проверяться выборочно. За семестр студент должен иметь не менее трех оценок. Виды проектов и общее количество обязательных оценок за самостоятельную работу устанавливается преподавателем в зависимости от уровня группы.
  • non-blocking Speaking
    Задание на проверку неподготовленной устной речи: ответы на карточки-задания (cue cards), а также на вопросы (follow-up questions). Задание на проверку спонтанной речи (discussions).
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2025/2026 3rd module
    0.1 * Classwork + 0.4 * Exam + 0.2 * Module test + 0.2 * Self-study work + 0.1 * Speaking
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Academic writing: from paragraph to essay, Zemach, D. E., 2005
  • Transferable Academic Skills Kit: Module 8. Essay writing. Course Book, Fava-Verdé, A., 2007

Recommended Additional Bibliography

  • 50 steps to improving your academic writing. Study book, Sowton, Ch., 2012

Authors

  • NUZHA IRINA VITALEVNA
  • Diugaeva Irina Dmitrievna
  • Varlamova Iuliia Valerevna
  • Solntseva Irina Mikhailovna
  • Smirnova Olga Vladimirovna
  • Kravchenko Svetlana Vladimirovna