• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Владение языками
английский
французский
Контакты
Телефон:
+7(495) 621-1397
+7(495) 772-9590 доб. 55125
Электронная почта:
Адрес: Кирпичная ул., д. 33, каб. 730
Время консультаций: По предварительной договоренности
Расписание
Резюме (PDF, 304 Кб)
SPIN РИНЦ: 6398-2372
ORCID: 0000-0002-0150-947X
ResearcherID: L-3050-2015
Scopus AuthorID: 55602202300
Google Scholar
Руководитель
Третьяк О. А.
Версия для печати

 

Нашли опечатку?
Выделите её, нажмите Ctrl+Enter и отправьте нам уведомление. Спасибо за участие!

Ребязина Вера Александровна

  • Начала работать в НИУ ВШЭ в 2011 году.
  • Научно-педагогический стаж: 9 лет.

Образование, учёные степени

  • 2011

    Кандидат экономических наук: Санкт-Петербургский государственный университет, специальность 08.00.05 «Экономика и управление народным хозяйством», тема диссертации: Формирование портфеля взаимоотношений компании с партнерами на промышленных рынках

  • 2011

    Аспирантура: Санкт-Петербургский государственный университет, Высшая школа менеджмента, специальность «Маркетинг»

  • 2008

    Специалитет: Санкт-Петербургский государственный университет, Высшая школа менеджмента, специальность «Маркетинг»

Дополнительное образование / Повышение квалификации / Стажировки

 

  • July 2014 – Mixed Methods Research Strategy: Integration Qualitative and Quantitative Methods, National Research University “Higher School of Economics”, Moscow, Russia
  • May 2014 – Developing Academic Writing Skills, National Research University “Higher School of Economics”, Moscow, Russia
  • May 2011 – EDEN PhD Seminar on Economics and Management of Innovations, Milan Polytechnic University, Milan, Italy
  • August 2010 – Summer School 2010 “Behavioral Economics and Economic Psychology (Study program for academic development)” IAREP/SABE/ICABEEP, Moscow, Russian Federation
  • January 2010 – Open Innovation & Business Model Seminar, ESADE, Barcelona, Spain

Достижения и поощрения

Группа высокого профессионального потенциала (кадровый резерв НИУ ВШЭ)
Категория "Новые преподаватели" (2012-2013)

Поощрения

Победитель конкурса "Фонда образовательных инноваций" в номинации учебный практикум (весна 2012)

Выпускные квалификационные работы студентов

Полный список ВКР

Научный руководитель диссертационных исследований

на соискание учёной степени кандидата наук
  • 1
    Давий А. О. Взаимодействие с клиентами на рынке электронной коммерции в России (aспирантура: 1-й год обучения)
  • 2
    Панин В. М. Влияние клиентоориентированности на экономическую эффективность российских компаний (aспирантура: 2-й год обучения)
  • 3
    Гулакова О. В. Разработка подхода к изучению клиентоориентированности на российском рынке в изменяющихся экономических условиях (aспирантура: 3-й год обучения)

Учебные курсы (2017/2018 уч. год)

Учебные курсы (2016/2017 уч. год)

Учебные курсы (2015/2016 уч. год)

Учебные курсы (2014/2015 уч. год)

Учебные курсы (2013/2014 уч. год)

Учебные курсы (2012/2013 уч. год)

Учебные курсы (2011/2012 уч. год)

Массовые открытые онлайн-курсы НИУ ВШЭ

На Национальной платформе открытого образования:

Маркетинг


Полный перечень онлайн-курсов, представленных в университете

Конференции

  • 2015
    The European Marketing Academy 44th Annual Conference (Левен). Доклад: E-commerce market in Russia: barriers and opportunities of future development
  • XVI Апрельская международная научная конференция «Модернизация экономики и общества» (Москва). Доклад: Investigating e-commerce market in Russia: barriers and drivers of future development
  • 2014

    2014 Global Marketing Conference at Singapore “Bridging Asia and the World: Globalization of Marketing & Management Theory and Practice” (Сингапур). Доклад: Insights on Contemporary Marketing Practices (CMP) in Russia: Evidence from Empirical Research

  • 2014 Global Marketing Conference at Singapore “Bridging Asia and the World: Globalization of Marketing & Management Theory and Practice” (Сингапур). Доклад: Market Orientation in Emerging Markets: New Perspectives from Industrial Economics and Economic Sociology

  • 2014 Annual Conference of the Emerging Markets Conference Board (Нью-Дели). Доклад: Revising Customer Orientation Concept in Emerging Markets: Findings from the Russian Market
  • 5th EMAC Regional Conference, Marketing Theory Challenges in Emerging Markets (Катовице). Доклад: The Role of Market Orientation and Orientation towards New Market Segments on Product Innovation Performance in the context of Russian Economy
  • 5th EMAC Regional Conference, Marketing Theory Challenges in Emerging Markets (Катовице). Доклад: Testing Contemporary Marketing Practices (CMP) Model in the Russian Market: Evidence from Empirical Research
  • XV Апрельская международная научная конференция «Модернизация экономики и общества» (Москва). Доклад: The Role of Market Orientation in Development of Product Innovations by Russian companies
  • Международная научная конференция «Развивающиеся рынки: перспективы развития бизнеса и государства» («GSOM Emerging Markets Conference: Business and Government Perspectives»). (Санкт-Петербург). Доклад: The Model of Contemporary Marketing Practices (CMP) in the Russian Market
  • Международная научная конференция «Развивающиеся рынки: перспективы развития бизнеса и государства» («GSOM Emerging Markets Conference: Business and Government Perspectives»). (Санкт-Петербург). Доклад: How to Measure Customer Orientation in the Russian Market?
  • 2014 Korean Scholars of Marketing Science International Conference (Сеул). Доклад: Customer Interconnectedness in the Russian B2B Markets: The Case of Russian TubeRolling Industry
  • XV Апрельская международная научная конференция «Модернизация экономики и общества» (Москва). Доклад: Современные маркетинговые практики в России
  • 2013
    XIV Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Доклад: Современные маркетинговые практики в России
  • 42nd Annual EMAC Conference (Стамбул). Доклад: Marketing strategy transformation in emerging markets: Meta-analysis results from the Russian context

Участие в конференциях, доклады

  • 24-25.10.2012 – 5th International research conference “Modern Management: Problems, Hypothesis, Research”, National Research University “Higher School of Economics”, Moscow
  • 13-15.09.2012 – The 28th IMP Conference «Combining the Social and Technological Aspects of Innovation: Relationships and Networks», Rome, Italy
  • 12-13.09.2012 – 3rd EMAC Regional Conference Marketing Theory Challenges in Emerging Societies, Belgrade, Sebria
  • 17-19.08.2012 – Summer Marketing Educators' Conference 2012, American Marketing Association, Chicago, USA
  • 22-24.06.2012 – International Scientific Conference “Networks In The Global World: Structural Transformations in Europe, the Us and Russia”, Saint-Petersburg State University, Saint-Petersburg, Russia
  • 22-25.05.2012 – 41st EMAC Annual Conference “Marketing to Citizens”, ISCTE Business School, Lisbon, Portugal (2 papers accepted and chair of the session on “Marketing in the Transition Economies”)
  • 12-13.04.2012 – 5th Research Conference «Education and Real Economy: B2B Markets – Management, Marketing, Sales», Perm National Research Polytechnic University and National Research University “Higher School of Economics”, Perm
  • 4.04.2012 – Consumer 360 – Nielson Conference, Moscow
  • 23-24.11.2011 – 4th International research conference “Modern Management: Problems, Hypothesis, Research”, National Research University “Higher School of Economics”, Moscow
  • 17-18.11.2011 – International conference “Economical and Political transformations – 20 years after”, Budapest, Hungary
  • 22-23.09.2011 – 2nd EMAC Regional Conference Marketing Theory Challenges in Emerging Societies, Iasi, Romania
  • 5-7.08.2011 – Summer Marketing Educators' Conference 2011, American Marketing Association, San Francisco, USA
  • 2-8.06.2011 – III All-Russian scientific conference “Management of Innovation: Theory, Tools and Human Resources”, Saint-Petersburg State Polytechnical University, Russia
  • 2-6.05.2011 – EDEN PhD Seminar on Economics and Management of Innovations, Milan Polytechnic University, Milan, Italy
  • 27-29.04.2011 - XI International scientific-practical conference “Basic and applied research, development and application of high technologies in the industry”, Saint-Petersburg, Russia
  • 5-7.04.2011 – XII International research conference “Modification of the Economy and Globalization”, Moscow
  • 25-26.11.2010 – 3rd International research conference “Modern Management: Problems, Hypothesis, Research”, Higher School of Economics, Moscow
  • 24-25.09.2010 – 1st EMAC Regional Conference Marketing Theory Challenges in Emerging Societies, Budapest, Hungary
  • 22.08-01.09.2010 – Summer School 2010 “Behavioral Economics and Economic Psychology” by IAREP/SABE/ICABEEP, Moscow
  • 01-03.09.2010 – International Research Conference “Rationality, Behavior, Experiment” by IAREP/SABE/ICABEEP, Moscow
  • 7-9.04.2010 – XI International research conference “Modification of the Economy and Globalization”, Moscow
  • 13-15.01.2010 – Open Innovation & Business Model Seminar, ESADE, Barcelona, Spain
  • 9-10.12.2009 – 1st Russian ICT Congress, Moscow
  • 25-26.11.2009 – 2nd International research conference “Modern Management: Problems, Hypothesis, Research”, Higher School of Economics, Moscow
  • 20.11.2009 – International seminar “Finland – 200 years in St. Petersburg: Research and Science”, Finnish Consulate, Saint-Petersburg
  • 13.11.2009 – International seminar “Business practice and research cooperation: current issues and trends”, GSOM, Saint-Petersburg
  • 27-29.2009 – International conference “Interaction Marketing in Innovative Economics”, Saint-Petersburg State University of Economy and Finance, Saint-Petersburg
  • 26-30.05.2009 – 38th ЕMAC Annual Conference “Marketing & the Core Disciplines”, Audencia, Nantes, France
  • 1-3.04.2009 – X International research conference “Modification of the Economy and Globalization”, Moscow
  • 26.03.2009 – International Research Seminar “Innovations in Russian Companies”, GSOM, Saint-Petersburg
  • 16.03.2009 – Master Class Lecture “How to write a world-class paper” by Peter LaPlaca, GSOM, Saint-Petersburg
  • 19-21.11.2008 – 1st International research conference “Modern Management: Problems, Hypothesis, Research”, Higher School of Economics, Moscow
  • 25.09.2008 – Research seminar “Companies Interaction on the Basis of the Relationship Marketing Concept”, GSOM, Saint-Petersburg
  • 24-25.04.2008 – International research conference “Teaching and research in Marketing: XXI challenges”, GSOM, Saint-Petersburg
  • 1-3.04.2008 – IX International research conference “Modification of the Economy and Globalization”, Moscow
  • 29.11.2007 – 1st International Contact Center Forum, Saint-Petersburg
  • 5-16.11.2007 – International research conference “New Ways of Marketing development: Interactions and Partnership Relationships”, Higher School of Economics, Moscow
  • 4-6.10.2007 – International conference “Marketing Strategies of Russian Companies: searching the ways to increase the performance”, GSOM, Saint-Petersburg

Публикации49


Членство в профессиональных ассоциациях:

  • EMAC (European Marketing Academy) с 2008
  • EIASM (The European Institute for Advanced Studies in Management) с 2010
  • AMA (American Marketing Association) с 2011
  • IAREP (International Association for Research in Economic Psychology) с 2010
  • ISPIM (International Society for Professional Innovation Management) с 2012
  • GAMMA (Global Association of Marketing Management) с 2014

Расписание занятий на сегодня

Полное расписание

Вышка предлагает абитуриентам бакалавриата две новые программы по менеджменту

В 2017 году в Вышке будет вестись прием на две новые бакалаврские программы — «Управление бизнесом» и «Маркетинг и рыночная аналитика». Чему будут учить на этих программах, их руководители рассказали новостной службе ВШЭ. Подробную информацию также можно будет получить на дне открытых дверей, который состоится 15 апреля.

Joint Symposium Seeks to Build Bridges between Russian and Asian Marketing and Management

As part of the XVI April International Academic Conference, HSE hosted a joint symposium of the Global Alliance of Marketing & Management Associations (GAMMA) co-organized with Korean Scholars of Marketing Science. Themed ‘Bridging Asia and Russia in Global Marketing & Management’, the event aimed to promote academic cooperation between scholars working in the fields of marketing and management in Russia and Asia. Professor Olga Tretyak (HSE), Professor Vera Rebiazina (HSE) and Professor Jaihak Chung (Sogang University) co-chaired this joint symposium. The Center for Sustainable Culture & Service of Yonsei University and Korea Economy & Management Development Institute were partners.