• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Бакалавриат 2022/2023

Внутренний экзамен по английскому языку (1 курс)

Направление: 45.03.02. Лингвистика
Когда читается: 1-й курс, 4 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Преподаватели: Андрюшкина Юлия Александровна, Антонова Евгения Борисовна, Антонова Юлия Владимировна, Афанасьева Арина Павловна, Баранова Татьяна Александровна, Бобок Ирина Викторовна, Бойко Татьяна Васильевна, Борзова Надежда Александровна, Бородкина Елена Владимировна, Бредихина Ольга Михайловна, Букина Анна Викторовна, Букина Ирина Юрьевна, Буренкова Ольга Васильевна, Бывалина Валентина Юрьевна, Былова Полина Дмитриевна, Быстрова Елена Вячеславовна, Варкан Анна Петровна, Вахрушева Дарья Александровна, Волкова Марина Анатольевна, Воронцова-Менало Анна Сергеевна, Гагарина Людмила Александровна, Галеева Арина Ильгамовна, Гаранина Анна Борисовна, Глушкова Надежда Маматкуловна, Греченко Анастасия Александровна, Гридина Наталья Васильевна, Гриднева Екатерина Михайловна, Данилова Елизавета Андреевна, Даценко Анастасия Александровна, Демченкова Оксана Андреевна, Денисова Валерия Михайловна, Дерюгина Дарья Андреевна, Джахангирова Вефа Сабухи кызы, Долгушина Елена Анатольевна, Егорова Инна Сергеевна, Егорова Ирина Сергеевна, Ефимова Алла Александровна, Жаворонкова Анна Робертовна, Жилина Лилия Васильевна, Завалина Анастасия Владимировна, Замковая Мария Александровна, Занина Елена Леонидовна, Иванченко Мария Николаевна, Казачкова Александра Викторовна, Калашников Александр Владимирович, Каменская Ольга Олеговна, Катасонова Наталья Владимировна, Квятковский Максим Васильевич, Ким Евгения Владимировна, Кириллова Нэлла Викторовна, Кирьянова Евгения Александровна, Клепко Евгения Юрьевна, Ковалёва Ирина Игоревна, Коновалова Ирина Александровна, Кошелева Виктория Павловна, Крюкова Елена Владимировна, Крюкова Елизавета Сергеевна, Кузина Екатерина Андреевна, Кульков Даниил Андреевич, Латунина Екатерина Андреевна, Левитская Галина Юрьевна, Леонова Екатерина Юрьевна, Леонов Тимофей Витальевич, Лосева Алла Владимировна, Лучкина Татьяна Васильевна, Макаренко Виктор Петрович, Макарова Яна Петровна, Мартюшова Наталья Олеговна, Марюшко Вера Олеговна, Маслова Любовь Николаевна, Медведева Екатерина Павловна, Митенкова Марина Васильевна, Мишустина Наталья Алексеевна, Мищук Анастасия Михайловна, Морозова Татьяна Александровна, Мостачева Елена Юрьевна, Нургалеева Татьяна Галинуровна, Павлова Ксения Валерьевна, Парамонова Елена Владимировна, Пелевина Ирина Анатольевна, Перепечкина Наталья Валентиновна, Першина Дарья Станиславовна, Пинчукова Анна Евгеньевна, Питра Татьяна Георгиевна, Попова Анна Игоревна, Попова Диана Андреевна, Поспелова Татьяна Борисовна, Постникова Яна Игоревна, Приползина Наталья Викторовна, Пронина Мария Владимировна, Пушкина Юлия Алексеевна, Разбаева Екатерина Владимировна, Рокотянская Людмила Юрьевна, Рудаковская Вера Александровна, Самойлова Анна Андреевна, Санникова Ольга Александровна, Свириденко Ольга Юрьевна, Селиверстов Игорь Сергеевич, Семенова Александра Романовна, Семенова Екатерина Александровна, Сидорова Анастасия Андреевна, Сильдимирова Марина Александровна, Соловьева Инна Владимировна, Степанян Ани Ваниковна, Ступакова Лариса Станиславовна, Суворова Юлия Александровна, Тулум Андрей Сергеевич, Фадеева Ирена Викторовна, Федотова Идалия Вячеславовна, Фролов Константин Андреевич, Цурцумия Джуна Джумбериевна, Черемных Анна Евгеньевна, Чихачева Дарья Владимировна, Шапиро Элина Диаматовна, Шендерович Мария Филипповна, Шустова Елена Дмитриевна, Эйхман Марина Михайловна, Юдина Екатерина Ильинична, Юсипова Динара Рафаэлевна
Язык: английский
Контактные часы: 2

Course Syllabus

Abstract

Integrative Exam is a mandatory exam for all first-year students. The Exam is aimed at evaluating micro and macro skills of academic discourse. All the exam tasks are the same for each course programme. The exam tasks include non-fiction texts and articles within the framework of specific language competencies applicable for different course programmes. This exam is an integral part of each course programme. The final grade for this course is resulting. If a student receives over 3 (three) points on a 10-point scale on SoFL Integrative Exam course (Vnutrenniy ekzamen), all of his/her previous unsatisfactory grades for English shall be replaced with the grade that he/she received for the examination: English for General Communication Purposes. Advanced Course – 1; English for General Communication Purposes. Advanced Course – 2; English for Business Purposes. Advanced Course – 1; English for Business Purposes. Advanced Course – 2; English for General Academic Purposes. Advanced Course – 1; English for General Academic Purposes. Advanced Course – 2; English for General Communication Purposes. Upper-Intermediate Course – 1; English for General Communication Purposes. Upper-Intermediate Course – 2; English for Business Purposes. Upper-Intermediate Course – 1; English for Business Purposes. Upper-Intermediate Course – 2; English for General Academic Purposes. Upper-Intermediate Course – 1; English for General Academic Purposes. Upper-Intermediate Course – 2; English for General Communication Purposes. Intermediate Course – 1; English for General Communication Purposes. Intermediate Course – 2.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • ● to assess the level of English-language communication competence; ● to assess the state of the students’ lexical, grammatical, listening, reading, writing and speaking skills needed for effective communication in everyday, academic and business situations.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • listen to English-language texts and comprehend the necessary information;
  • analyse, compare and interpret information using subject-specific vocabulary and fully formed communicative strategies;
  • speak on a wide range of topics using track-specific vocabulary
  • write essays on a wide range of topics;
  • read English-language texts and comprehend the necessary information
Course Contents

Course Contents

  • ● Listening:
  • ● Speaking:
  • ● Writing:
  • ● Reading:
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Listening
    Listen to the lecture-presentation ONCE and complete the following tasks. In tasks 1-5 choose one correct variant A, B, or C. In tasks 6-10 fill in the gaps, using NO MORE THAN 3 WORDS AND/OR A NUMBER for each answer. 1 point for each correct answer. Max. 10 points.
  • non-blocking Speaking
    Argumentative monologue on a given topic organised according to the plan. A student should speak for 3-5 minutes. Max. 10 points.
  • non-blocking Writing
    Write an essay on one of the following topics. There are two types of essays: – Discuss advantages and disadvantages – Discuss both views and express your opinion Word count – 250 words. Max. 10 points.
  • non-blocking Reading
    Read the text and complete the following tasks. In tasks 1-5 choose one correct variant True, False, or Not Stated. In tasks 6-10 fill in the gaps, using NO MORE THAN 4 WORDS AND/OR A NUMBER from the text for each answer. One point for each correct answer. Max. 10 points. Word count – 3000-3500 characters.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2022/2023 4th module
    0.25 * Speaking + 0.25 * Listening + 0.25 * Writing + 0.25 * Reading
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Business partner B1+ : coursebook, , 2021
  • Business partner B2+ : coursebook, , 2019
  • Cambridge Academic English : Advanced : Class Audio CD, An integrated skills course for EAP, Course consultant M. McCarthy, 1 оптич. диск (Class Audio CD), Hewings, M., 2012
  • Cambridge Academic English : Upper Intermediate, An integrated skills course for EAP : Class Audio CD, Course consultant : M. McCarthy, 1 оптич. диск (Class Audio CD), Hewings, M., 2012
  • Cambridge academic English. An integrated skills course for EAP : Advanced. Student's book, Hewings M., 2012
  • Cambridge academic English. An integrated skills course for EAP : Upper intermediate. Student's book, Hewings M., 2012
  • Cambridge academic English. An integrated skills course for EAP : Upper intermediate. Student's book, Hewings M., 2012
  • Cambridge academic English. An integrated skills course for EAP. Upper intermediate. Student's b..., Hewings, M., 2012
  • English file : advanced student's book with online practice, , 2020
  • English file : upper-intermediate student's book, Latham-Koenig, C., 2019
  • Headway Academic Skills: Listening, Speaking and Study Skills, Harrison, R., 2011
  • New English file : advanced student's book, Oxenden, C., 2010
  • New English file : advanced workbook with key, Oxenden, C., 2010
  • New English file : Intermediate student's book, Oxenden C., Latham-Koenig C., 2014
  • New language leader: advanced : coursebook, , 2015
  • New language leader: intermediate : coursebook, Cotton, D., 2015
  • New language leader: upper intermediate : coursebook, Cotton, D., 2019
  • Roadmap B2+ : students' book with digital resources and mobile app, Bygrave, J., 2020

Recommended Additional Bibliography

  • Business-to-business marketing management : strategies, cases, and solutions, , 2012
  • English vocabulary in use : upper-intermediate & advanced, McCarthy, M., 1997

Presentation

  • SoFL Integrative Exam course description (Vnutrenniy ekzamen)

Authors

  • VINOGRADOVA EKATERINA ALEKSANDROVNA
  • POPOVA DIANA ANDREEVNA