• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Бакалавриат 2023/2024

Внутренний экзамен по английскому языку (1 курс)

Статус: Курс обязательный (Психология)
Направление: 37.03.01. Психология
Когда читается: 1-й курс, 4 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Преподаватели: Авгиненко Анна Дмитриевна, Андрюшкина Юлия Александровна, Афанасьева Арина Павловна, Баранова Татьяна Александровна, Борзова Надежда Александровна, Бородкина Елена Владимировна, Букина Анна Викторовна, Букина Ирина Юрьевна, Буренкова Ольга Васильевна, Бывалина Валентина Юрьевна, Былова Полина Дмитриевна, Быстрова Елена Вячеславовна, Варкан Анна Петровна, Виноградова Софья Феликсовна, Волкова Марина Анатольевна, Воронцова-Менало Анна Сергеевна, Гагарина Людмила Александровна, Галеева Арина Ильгамовна, Говорина Елена Ивановна, Гридина Наталья Васильевна, Гриднева Екатерина Михайловна, Данилова Елизавета Андреевна, Демченкова Оксана Андреевна, Денисова Валерия Михайловна, Джахангирова Вефа Сабухи кызы, Долгушина Елена Анатольевна, Егорова Инна Сергеевна, Егорова Ирина Сергеевна, Ефимова Алла Александровна, Жаворонкова Анна Робертовна, Жилина Лилия Васильевна, Завалина Анастасия Владимировна, Замковая Мария Александровна, Занина Елена Леонидовна, Зизина Анастасия Александровна, Иванченко Мария Николаевна, Казачкова Александра Викторовна, Калашникова Анастасия Андреевна, Калашников Александр Владимирович, Катасонова Наталья Владимировна, Квятковский Максим Васильевич, Ким Евгения Владимировна, Кирилишина Дарья Валерьевна, Клепко Евгения Юрьевна, Коновалова Ирина Александровна, Кошелева Виктория Павловна, Красильникова Елена Михайловна, Крюкова Елизавета Сергеевна, Кузина Екатерина Андреевна, Кульков Даниил Андреевич, Латунина Екатерина Андреевна, Левитская Галина Юрьевна, Леонов Тимофей Витальевич, Лозовая Софья Сергеевна, Лосева Алла Владимировна, Лубенникова Евгения Вадимовна, Лучкина Татьяна Васильевна, Мазурова Дарья Андреевна, Макаренко Виктор Петрович, Макарова Яна Петровна, Маслова Любовь Николаевна, Мишустина Наталья Алексеевна, Мищук Анастасия Михайловна, Морозова Татьяна Александровна, Мостачева Елена Юрьевна, Нургалеева Татьяна Галинуровна, Павлова Ксения Валерьевна, Парамонова Елена Владимировна, Пелевина Ирина Анатольевна, Перепечкина Наталья Валентиновна, Першина Дарья Станиславовна, Питра Татьяна Георгиевна, Попова Анна Игоревна, Поспелова Татьяна Борисовна, Пронина Мария Владимировна, Разбаева Екатерина Владимировна, Рокотянская Людмила Юрьевна, Рустамова Юлия Фазилевна, Самойлова Анна Андреевна, Санникова Ольга Александровна, Сафонова Юлия Владимировна, Семенова Александра Романовна, Сильдимирова Марина Александровна, Соловьева Инна Владимировна, Степанян Ани Ваниковна, Стефанова Анастасия Стефановна, Ступакова Лариса Станиславовна, Суворова Юлия Александровна, Тавровская Александра Федоровна, Тищенко Анастасия Александровна, Тулум Андрей Сергеевич, Фадеева Ирена Викторовна, Филина Анна Борисовна, Фролов Константин Андреевич, Хомутский Константин Игоревич, Хомякова Варвара Ильинична, Цурцумия Джуна Джумбериевна, Чантуридзе Юлия Михайловна, Чашко Марина Михайловна, Черемных Анна Евгеньевна, Чихачева Дарья Владимировна, Шаймерденова Ирина Ериковна, Шапиро Элина Диаматовна, Шендерович Мария Филипповна, Шустова Елена Дмитриевна, Юдина Екатерина Ильинична
Язык: английский
Контактные часы: 2

Course Syllabus

Abstract

Integrative Exam is a mandatory exam for all first-year students. The Exam is aimed at evaluating micro and macro skills of academic discourse. All the exam tasks are the same for each course programme. The exam tasks include non-fiction texts and articles within the framework of specific language competencies applicable for different course programmes. This exam is an integral part of each course programme. The final grade for this course is resulting. If a student receives over 3 (three) points on a 10-point scale on SoFL Integrative Exam course (Vnutrenniy ekzamen), all of his/her previous unsatisfactory grades for English shall be replaced with the grade that he/she received for the examination: English for General Communication Purposes. Advanced Course – 1; English for General Communication Purposes. Advanced Course – 2; English for Business Purposes. Advanced Course – 1; English for Business Purposes. Advanced Course – 2; English for General Academic Purposes. Advanced Course – 1; English for General Academic Purposes. Advanced Course – 2; English for General Communication Purposes. Upper-Intermediate Course – 1; English for General Communication Purposes. Upper-Intermediate Course – 2; English for Business Purposes. Upper-Intermediate Course – 1; English for Business Purposes. Upper-Intermediate Course – 2; English for General Academic Purposes. Upper-Intermediate Course – 1; English for General Academic Purposes. Upper-Intermediate Course – 2; English for General Communication Purposes. Intermediate Course – 1; English for General Communication Purposes. Intermediate Course – 2.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • Learning objective – to assess the level of English language communication competence: the state of the students’ lexical, grammatical, listening, reading, writing and speaking skills needed for effective communication in everyday, academic and business situations.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Listening: to understand recorded materials delivered in a standard language; to identify and interpret the gist and specific details of audio texts; to identify the mood and attitude of the speaker.
  • Reading: to understand the content of structured, lengthy written texts, including articles and reports; to identify and interpret the gist and specific details of written texts; to differentiate between factual information and opinion.
  • Writing: to produce clear, detailed texts on a variety of subjects related to the field of interest; synthesise and evaluate information and arguments; to paraphrase ideas in order to emphasise or explain certain points; to produce well-organised, coherent, and cohesive texts.
  • Speaking: to produce well-organised, coherent, and cohesive monologues on a variety of subjects; to develop clear arguments, expand and support opinions with relevant examples; to speak fluently, without pauses or mistakes that impede understanding.
  • Language Skills: to use a wide range of vocabulary; to use synonyms and paraphrasing in order to avoid repetition; to show a relatively high degree of grammatical control; to have a good command of simple grammatical structures and some complex grammatical structures.
Course Contents

Course Contents

  • Listening
  • Reading
  • Writing
  • Speaking
  • Language Skills
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Speaking
    Argumentative monologue on a given topic organised according to the plan. A student should speak for 3-5 minutes.
  • non-blocking Writing
    Write an essay on one of the following topics. There are two types of essays: – Discuss advantages and disadvantages – Discuss both views and express your opinion Word count – 250 words.
  • non-blocking Reading
    Read the text and complete the following tasks. In tasks 1-5 decide which statements are True, False, or Not Stated according to the information given in the text. In tasks 6-10 choose one correct variant A, B, or C. Word count – 3000-3500 characters.
  • non-blocking Listening
    Listen to the lecture-presentation ONCE and complete the following tasks. In tasks 1-5 choose one correct variant A, B, or C. In tasks 6-10 fill in the gaps with the exact words from the text, using NO MORE THAN 3 WORDS AND/OR A NUMBER for each answer.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2023/2024 4th module
    0.25 * Listening + 0.25 * Reading + 0.25 * Speaking + 0.25 * Writing
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Business partner C1 : coursebook, , 2021
  • Essential Business Grammar & Practice, Duckworth, M., 2006
  • New Language Leader : Advanced, Coursebook, 3rd impression, 184 p., Cotton, D., Falvey, D., Kent, S., Lebeau, I., Rees, G., 2015
  • New language leader: intermediate : coursebook, Cotton, D., 2015
  • New language leader. Upper Intermediate. Coursebook., , 2014
  • University success: oral communication : advanced, Cavage, C., 2018
  • University success: oral communication : intermediate to high-intermediate, McLaughlin, T., 2018
  • University success: reading : advanced, Eickhoff, L., 2018
  • University success: reading : intermediate to high-intermediate, Steenburgh, C., 2018
  • University success: writing : intermediate to high-intermediate, Dalby, K., 2018

Recommended Additional Bibliography

  • Business partner B1+ : coursebook, , 2021
  • Business partner B2+ : coursebook, , 2019